К постам Опубликовано: 2016-11-22

Заповнюємо атрибут ALT або як підписувати зображення на комерційному сайті

Часто власники комерційних проектів нехтують таким джерелом трафіку, як пошук по зображеннях. Хтось випадково закриває зображення від індексації robots.txt, інші забувають підписати фотографії товарів, треті використовують малоінформативні підписи типу загальних фраз або просто слово "фото". Пропоную виправити цю ситуацію і оптимізувати підпису, так як це може дати, нехай і не великий, але додатковий цільовий трафік.

Якщо ми говоримо про комерційних сайтах, то чоловік прийшов з пошуку по зображеннях не обов'язково має інформаційний интент. Часто ці люди мають комерційний интент, просто не знають, як виглядає той чи інший товар/виріб (наприклад, запити "ніж для різання лінолеуму" або "samsung 4220 картридж") або шукають модель, що сподобалася фотці (приклад запитів з практики: "стільчик для годування", "домашній телескоп").

Щоб отримувати весь цей трафік, перше, про що треба подбати, – розповісти пошуковим системам, з допомогою атрибута ALT, що зображено на картинці, але в тих словах, як це шукали б ваші клієнти.

Наприклад, як можна підписати наведене нижче фото, якщо у вас магазин дитячого одягу?

Приклад підпису ALT для оптимізації зображень під Goolge і Яндекс

1. "Фото 1" — Невдалий варіант, так як зовсім не описує зображення, а має суто технічний характер. Також відсутність змістовного тексту погано позначається на індексації зображень (див. докладніше хелпе Яндекса).

2. "Усміхнений хлопчик у жовтій шапці" — добре описує зображення, але зовсім не підходить для комерційного сайту, так як тут потрібна аудиторія, яка шукає шапку, а не хлопчиків. Хлопчик на фото потрібен суто для збільшення конверсії.

3. "Шапка в'язана" — вже краще, ця напис зможе залучити потрібних людей. Але у вас на сайті може бути багато в'язаних шапок, так і краще описати зображення трошки детальніше.

4. "В'язана шапочка Huppa Bros" — оптимальний варіант, так як є назва фірми вироби, а також слово "шапочка" краще відображає розмір. Якщо на сайті є такі шапочки різних кольорів, то можна в ALT додавати в тому числі колір.

5. "В'язана шапка Huppa Bros, дитяча шапка, шапочка для дитини Huppa Bros, жовта шапочка відгуки" — не займайтеся нісенітницею переоптмизацией. В наш час за такі тексти можна отримати санкції від пошукових систем, плюс такий опис в ALT не дасть великих переваг сайту, якщо у вас великий асортимент.

Як підписувати зображення

Які загальні принципи підписів зображень можна виділити з наведеного вище прикладу?

— Короткий і правдивий опис зображення.

Якщо опис фото не буде збігатися з його вмістом, то це зображення просто не отримає кліків з пошуку. Звідси, створені підпису в ALT необхідно перевірити.

— Довжина не менше 3-4 слів і не більше 250 символів.

Менше ніж 3 словами складно описати товар, вставивши всі необхідні ключові слова. А на рахунок верхньої межі, судячи з даними експериментів, зараз пошуковики не беруть альта більше ніж 250-255 символів.

— Наявність важливих ключових слів.

Аналогічно заголовків H1 і TITLE, атрибут ALT повинен містити важливі для просування цього зображення (не цільової сторінки) ключові фрази.

— Відсутність спаму.

Переоптімізірованниє і заспамленние альти можуть стати причиною накладення санкцій, як від Яндекса, так і від Google. Тому, не треба вставляти в ALT усі потрібні вам ключові слова, обмежуйтеся самими необхідними і найбільш точно описують зображення. Також не потрібно додавати в альти слова "купити", "відгуки" або "ціна" (якщо це звичайно не скріншот відгуків чи прайса), але можна використовувати слово "фото".

— Порожні альти для декоративних зображень.

Якщо якісь картинки на сайті є частиною дизайну – логотипи, кнопочки і стрілочки, а також інші декорації, для них краще використовувати порожні теги ALT. Деякі примудряються і сюди вставляти ключевики, але це марно. Оптимальним рішенням буде взагалі винести подібні зображення CSS-спрайт.

Тут більше нічого додати, хіба що приділити увагу кількох моментів.

Кілька фотографій одного і того ж товару

Зазвичай інтернет-магазини на картці товару содеражат кілька зображень товару в різних ракурсах, щоб можна було його детальніше розглянути.

Приклад декількох зображень одного і того ж товару на картці

Як поступати з підписом в такому випадку? Найпростіший варіант – залишити одне і те ж опис для всіх фото. Це нормальний і часто використовуваний випадок. Пошуковику важливіше унікальність самих фото, і зрозуміло, що на фотографіях картки товару скоріше всього зображено одне і те ж, тобто, детальніше описувати сенсу немає. Хіба що додати до основного тексту: "1 вид", "вигляд 2" і так далі.

Як приклад, спробуйте пошукати модель телескопа, изображеную вище: результати в Google, результати в Яндексі. Незважаючи на однакові підписи ALT на самому сайті Штурмана, в пошуку можна знайти різні зображення з однієї і тієї ж картки товару.

Багато схожих товарів

Уявімо, що у вас на сайті кілька різних спідниць.

Приклад зображень однакового типу в блоці рекомендацій

Як вчинити з описами зображень в цьому випадку? Як і в попередньому пункті, тут можна використовувати один і той же ALT, наприклад, "Спідниця джинсова дитяча", так як тут складно описати картинку детальніше. Google і Яндекс вже будуть показувати різні фото з одного сайту з урахуванням їх унікальності та загального числа гарних фоток в мережі на цю тему (конкуренції). Для назв/заголовків варто витрачати час, щоб зробити їх унікальними для кожної спідниці, додати бренд, колір, наявність якихось фішок або інші характеристики, але для тега ALT в даному випадку це не так важливо.

Категорії vs картка товару

В інтернет-магазині зображення повторюються на картці товару у категорії, до якої вона належить. Як бути в такому випадку? Чи варто писати унікальні ALT для одного зображення на різних сторінках?

Тут аналогічна ситуація, ALT картинки в категорії можна залишати таким же (так частіше усього робить більшість інтернет-магазинів), як і на картці товару. А вже в залежності від запиту, пошуковик покаже найбільш релевантний документ.

Наприклад, за запитом "шапка huppa" Google в пошуку по зображеннях виведе жовтого хлопчика з посиланням на категорію сайту /huppa. Але якщо ми додамо в запит назва моделі "шапка huppa bros", то відобразитися той самий хлопчик, але вже з посиланням на більш релевантну запитом сторінку картки товару /huppa-vyazanaya-shapka-bros-8337-047.

Атрибут ALT важливий тільки для пошуку по зображеннях або для органіки також?

Атрибут ALT для тега IMG відіграє велику роль у пошуку по зображеннях, як Google, так і в Яндексі. А чи допомагає він для ранжирування в звичайних органічних результатах пошуку? Судячи за даними проведених експериментів, Google використовує ALT як звичайний текст, і якщо ви тут використовуєте унікальні ключові слова, то з ним також буде знаходитися документ з картинкою. Що стосується Яндекса, цей атрибут ігнорується при органічному пошуку.

Іншими словами, оптимізація альтів не вплине на трафік з органіки в Яндексі (хіба що опосередковано), але може вплинути на веб-трафік з Google.

А що на рахунок тайтла?

Атрибут зображення TITLE враховується тільки Яндексом при пошуку по зображеннях (виходячи з того ж експерименту), і ніде не враховується гуглом. Його краще використовувати для юзабіліті, ніж для підписів зображень, так як написати туди щось відмінне від ALT буде складно, якщо на сайті є тисячі картинок. Іншими словами, я б рекомендував або не використовувати title="" або дублювати його разом з alt="", або ж заморочити і прописати унікальні тайтли для зображень, відмінні від альтів, але також гарно, коротко і влучно описують фотки, але на мій погляд, останній варіант це зайве.