К постам Опубликовано: 2016-12-23

Забудьте про PageRank у своїй SEO-стратегії

Коли в 1998 році Сергій Брін та Ларі Пейдж відкривали Google, головною його особливістю була наявність посилального фактора PageRank, який допомагав краще ранжувати документи і відсіювати текстовий спам. Це, дійсно, важлива модель, яку необхідно знати, щоб розуміти інші посилальні алгоритми пошукових систем. Але сам по собі PageRank втратив свою колишню силу і в даний час, коли минуло 15 років з моменту появи Google, не має цінності для SEO (в тому числі в інших значущих пошукових системах). І я пропоную забути про PageRank у своїй SEO-стратегії.

Сюзан Москва (Susan Moskwa), співробітниця Google, в одному з топіків форуму для вебмайстрів каже:

Ми багато разів говорили людям, щоб вони не приділяли PageRank так багато уваги. Багато власників сайтів вважають, що це одна з важливих показників, яку варто моніторити, але це не так. Ми видалили цю метрику з панелі для вебмайстрів, так як хочемо, щоб люди не думали про неї і показуємо лише ті дані, на які варто звертати увагу.

Джерело, 15.10.2009 р.

Андрій Стыскин, керівник відділу ранжирування Яндекса, у своєму недавньому інтерв'ю повідомляє:

Питання: тобто чинники ранжирування, які ви знаходите, мають дуже обмежений термін придатності?

Відповідь: Звичайно. Наприклад, існують пошукові оптимізатори, люди, які намагаються обдурити пошукову машину і підняти певний URL у видачі. У нас є цілий відділ для боротьби з таким явищем. Візьміть хвалений алгоритм pagerank, аналізує граф посилань на сторінках. Коли оптимізатори зрозуміли, як він працює, мережа стала просто забита посиланнями, і зараз pagerank не має практично ніякого сенсу.

Джерело, 17.06.2013 р.

Метт Каттс (Matt Cutts),

Навіть коли я тільки прийшов у компанію в 2000 р., Google робив більш складні розрахунки за посиланнями, ніж ті, які ви дізналися зі статті про класичному PageRank. Якщо ви думаєте, що Google перестав вводити нововведення в контрольний аналіз, це невірне припущення. Незважаючи на те, що ми посилаємося на PageRank, здатність Google обчислювати репутацію, грунтуючись на посиланнях, значно просунулося за останні роки.

Джерело, 15.06.2009 р.

Модель PageRank застаріла Таким чином, PageRank-це не той показник, на який варто звертати увагу. У Google є більш 200 факторів ранжирування. Але у своїх стратегіях ми все ж часто орієнтуємося на застарілу модель. Які це seo-стратегії?

Стратегія #1: Посилання з жирних сторінок

Виходячи з моделі PageRank, ніж жирніше зовнішня посилання на цю сторінку, тим більше авторитету отримає ця сторінка. У своїй seo-стратегії ми хочемо пошуковику сказати, – дивись наскільки значима ця сторінка, на неї веде документ з PR6. Але пошуковику більше цікаво, про що сторінка-донор, людна вона і наскільки цього ресурсу можна довіряти, була чи посилання справді рекомендацією або призначена для маніпулювання пошуком?

Іншими словами, зараз посилання зі сторінок з нульовим або маленьким PR та тіц дають навіть більше ефекту в плані SEO, ніж жирні сторінки або морди. Не орієнтуйтеся на PageRank при розміщенні посилань.

Стратегія #2: Сотні посилань на автоматі

Виходячи з моделі PageRank, чим більше посилань веде на сторінку, тим більше її авторитет в очах пошуковика. Раніше це працювало, люди реєстрували сайти з сотнях і тисячах каталогів, проганяли по дошках оголошень і форумах. Однак, зараз пошуковики банять за це або накладають жорсткі фільтри на сайт. Краще отримати одну дуже хорошу посилання, ніж 300-500 поганих. Якщо ви налаштовані на довгострокову перспективу, не орієнтуйтеся на модель PageRank у своїй seo-стратегії. Не ведіться на пропозиції десь "прогнати" ваш сайт, а якщо SEO займається сторонні люди, уточніть, які у них плани щодо стратегії просування.

Ця стратегія зараз активно використовується дорвейщиками (чорними оптимізаторами) і для них вона працює. Але не довго, всього кілька тижнів і потім доводиться починати спочатку. У випадку серйозного бізнесу ця стратегія зовсім не підходить.

Стратегія #3: Протяги

Судячи моделі PageRank, протяги більш ефективні, ніж одна сторінка, так як посилань може вийти кілька тисяч замість однієї і це може сказати пошуковику про те, що документ дуже крутий і на нього варто звернути особливу увагу. Після приходу “Пінгвіна“ в Google ми зрозуміли, що протяги в більшості випадків тільки шкодять сайту. Краще послатися з головної сторінки один раз, ніж поставити протяг.

Метт Каттс в одному з відео говорить, що "протяги це нормальне явище, але ми їх аналізуємо на предмет релевантності, комерційної спрямованості і спамности". Якщо ви ставите протяг, то мотивація цієї дії повинна бути відмінною від "переваг" моделі PageRank.

Стратегія #4: "Хитра" перелінковка

Орієнтуючись на модель PageRank, які просуває сторінки необхідно залинковать між собою таким чином, щоб передати важливим з них найбільша кількість ваги. Хороша теорія, але призводить до втрати юзабіліті і зростанням внутрішнього спаму. Зазвичай, "хитра" перелінковка це лише втрата часу; того ж ефекту можна домогтися, просто щільно пов'язуючи між собою сторінки стандартними засобами: навігаційним меню, хлібними крихтами, рекомендаційними блоками, контентної навігацією.

Згадайте, як раніше оптимізатори морочилися на перелінковці сторінок і сайтів кільцем, що давала максимальний ефект для всіх учасників кільця. Але зараз це, з одного боку, небезпечна методика, за яку карають всіх учасників, а з іншого боку, ненадійна, так як кільце легко може розірватися. Схеми перелінковки гарні для теорії, але в практиці краще не морочитися на них та орієнтуватися більше на юзабіліті, ніж на модель PageRank.

Стратегія #5: Закриття зайвих посилань

Спираючись на модель PageRank, зайві посилання варто закривати від погляду пошукачів, щоб він передавав вага найбільш значущим сторінкам. Таким чином, оптимізатори закривають сторінки "Про нас", "Контакти", "Реєстрація" або "Правила участі", на яких немає планів в просуванні. Проте, в цьому випадку пошуковик зрозуміє, що за сайтом стоїть реальна організація, функціональний і модерируемый ресурс? Йому важливо бачити сторінки "Контакти", щоб більше дізнатися про компанії, йому важлива сторінка "Про нас" або "Наша команда", щоб зрозуміти, що за сайтом є люди і вони не бояться показати своє обличчя, це додає довіри до сайту. Також з багатьма іншими сторінками.

Не закривайте зайві, на ваш погляд, посилання від пошуку, орієнтуючись на модель PageRank. Таким чином ви не поліпшите сайт, а лише знизите до нього довіру. PageRank це не єдина модель, яка використовується пошуковими системами для ранжирування сайтів.

Стратегія #6: Dofollow-посилання

Дивлячись на світ крізь призму PageRank-очок, оптимізатори хочуть отримувати dofollow-посилання (не закриті тегом nofollow), а на своєму сайті всі посилання закривати в nofollow. Пошуковику не важливо, dofollow посилання або nofollow, вона може однаково спрацювати в ряді посилальних алгоритмів (наприклад, таких як HITS або Hilltop). Nofollow говорить лише пошуку, щоб він не передавав ссылке PageRank, але як ми вже знаємо, існує безліч інших метрик, н а які також звертає увагу пошукова система. А ось dofollow-посилання може нашкодити. Не тому що вона dofollow, а тому що пошуковик може визначити, що вона була поставлена з метою маніпуляції пошуковими алгоритмами.

Не треба коментувати блоги лише тому, що вони Dofollow, зніміть свої PageRank-окуляри :)

Існує також і інші стратегії просування, засновані на старій моделі PageRank, яка зараз є лише одним з безлічі факторів пошукових систем, часто подібні прийоми просування неефективні або навіть шкодять сайту. Подумайте, чи є у вашому арсеналі? Я рекомендую забути про PageRank у своїй seo-стратегії.