К постам Опубликовано: 2016-12-23

Як юзабіліті допомагає SEO. 5 простих способів підвищити пошуковий трафік і продажу

Стаття призначена в більшій мірі для власників інтернет-магазинів, але буде також цікава і власникам інших типів сайтів.

Багато хто з нас чули фразу "сайти для людей". Про це говорять на форумах і конференціях, навіть Платон Щукін зі служби підтримки Яндекса багатьом відповідає на автоматі — "продовжуйте розвивати свій сайт, наповнювати його унікальним контентом і робити зручним для користувачів, і з часом його позиції у видачі можуть покращитися".

Як не дивно, але роботи не люблять сайти, зроблені спеціально для них. Однак, в пошуках seo-трафіку оптимізатори продовжують писати seo-тексти, робити інші методи, втрачаючи при цьому довіра пошуковиків. За кілька років розвитку інформаційного пошуку роботи стали розумнішою і заохочують покращення сайту для користувачів. Як же це використовувати у своїх цілях?

Нижче наведено 5 простих способів, які здатні підвищити конверсію, а також пошуковий трафік. Використовуйте їх для свого інтернет-магазину, щоб отримати подвійний виграш.

1. Микроразмiтка

Приклади мікророзмітки в Google

Пошукові системи дозволяють поліпшити зовнішній вигляд фрагменту в пошуковій видачі, що сприяє залученню додаткової уваги.

Про розширені описи від Google
https://support.google.com/webmasters/answer/99170?hl=ru

Про семантичну розмітку від Яндекса
http://help.yandex.ru/webmaster/?id=1127476

Приклад мікророзмітки для залучення уваги НЧ-запросу

Зірочки в розмітці fotos.ua

Незважаючи на те, що сайт із зірочками в сніппеті стоїть на четвертому місці, він може отримувати більше кліків, ніж його верхні сусіди.

Приклад мікророзмітки для формування іміджу за основним запитом

Микроразметка з аватарки з Google+

Зв'язування сайту з профілем Google+ дає багато переваг, і головне з них – залучення більшої кількості трафіку без додаткових витрат.

Приклад тематичного аватарки в микроразметке Google

Хороший приклад тематичного аватарки в розмітці сайту

Підходите до аватаркам з креативом. На них обов'язково має бути особа, але якщо ви до нього органічно підставите квітка, подарунок, гайковий ключ (або що там пов'язано з вашою темою?), то це буде оригінально і дозволить домогтися максимального SEO-ефекту (збільшити органічний трафік з пошуку).

На питання "чи Буде мій сайт ранжируватися краще, якщо я використовую розмітку?" Яндекс відповідає наступним чином:

Розмітка може зробити ваш сайт більш помітним в Пошуку Яндекса і таким чином залучити більше відвідувачів, що належать до цільової аудиторії. Яндекс ж зацікавлений у тому, щоб користувачі вирішували свої завдання за допомогою Пошуку. Одна з метрик якості Пошуку так і називається — «щастя користувача». Сайти, підвищують «щастя», ранжуються вище.

Нижче, на прикладі мого блогу показано, як видалення аватарки в Google знизило CTR (клікабельність) фрагментів у видачі, а її повернення знову підвищив.

Дані з Google Webmaster Tools з розділу статистики для автора

Судячи з даними панелі для вебмайстрів Google, CTR сайту у видачі в середньому збільшився з 7.1% до 8.3%. Деякі сторінки покращили позиції, а ті хто погіршив на пару пунктів все одно отримали збільшення клікабельності.

У мережі можна знайти багато кейсів по збільшенню трафіку завдяки використанню мікророзмітки. Наприклад, почитайте, як Цирус Шепард (Cyrus Shepard) збільшив безкоштовний трафік на 35%, оптимізуючи свою аватарку.

2. Швидке завантаження сайту

Хороша швидкість завантаження сторінок дозволяє не тільки індексувати роботу більше сторінок в день на вашому сайті, але також підвищити конверсію (люди не люблять чекати), і поліпшити поведінковий фактор. При інших рівних, швидкі сайти знаходяться вище в пошуку.

З кейса прайс-агрегатора Shopzilla, оптимізація завантаження сторінок на 3 секунди дали 25% більше переглядів сторінок і 7-12% більше прибутку.

Інформація з інфографіки Shopzilla

Google офіційно заявляє, що швидкість завантаження це один з чинників ранжирування. Порівняйте, як вантажиться ваш сайт і сайти ваших конкурентів, зробіть висновки і обов'язково використовувати потенціал свого сайту для одержання більшого числа переходів з пошуку і переглядів сторінок.

Корисні інструменти

— Page Speed Online — інструмент від Google. Показує ефективність сайту за шкалою від 0 до 100 і дає рекомендації по оптимізації завантаження сторінок.

— Pingdom Tools — дозволяє детально відстежити, де втрачається найбільше часу при завантаження сторінок сайту.

— Whichloadfaster — інструмент порівняння швидкостей завантаження двох сайтів. Можна візуально спостерігати, який з сайтів або варіантів ваших сторінок вантажаться швидше.

— Webpagetest — ще один інструмент для аналізу швидкості завантаження сторінок.

3. Багата сторінка контактів

Середньостатистична сторінка контактів в українських інтернет-магазинах виглядає приблизно наступним чином:

Сумний приклад зі сторінкою контактів

У багатьох випадках можна було б не створювати окрему сторінку контактів, а перерахувати їх (телефони) просто в заголовку. Але іноді власники додають час роботи офісу і це виглядає вже набагато краще:

Більш-менш нормальний варіант, але не кращий для сторінки контактів

Коли сторінка контактів містить недостатньо інформації, це схоже на нелегальний бізнес, так як власник сайту щось ховає/замовчує. Чим більше варіантів зв'язку з вами ви вкажете і подбаєте про користувача, тим більше заробите довіри, як від відвідувачів, так і від пошукових систем.

Нижче наведено пара варіантів хороших сторінок з контактами.

Багата сторінка контактів сайту wallet.kiev.ua

Зверніть увагу, тут міститься максимальна кількість турботи про користувача, щоб він все-таки зв'язався з магазином або знайшов його в місті.

Ще один варіант багатою сторінки контактів з шоурумом

Гарна сторінка контактів містить у собі:

  • Телефони;
  • Email-адресу та форму зворотного зв'язку;
  • Фізична адреса офісу та час його роботи;
  • Фотографію фасаду офісу;
  • Карта або маршрут, як дістатися;
  • Посилання на соціальні профілі;
  • Інші контакти (ICQ, Skype, ...)

Можливо, деякі з вас подумають, як це пов'язано з SEO? Дуже просто! Пошукові системи оцінюють, стоїть за сайтом реальна організація і наскільки їй можна довіряти, щоб рекомендувати користувачам пошуку.

4. Мерчендайзинг

"Мерчендайзинг" – гарне слово. Якщо хто з ним не знайомий, можна сказати просто – сортування або рекомендація. Приміром, в категоріях товару краще першими ставити те, що має максимальний попит. Це підвищить кількість переглядів сторінок, збільшить конверсію, дасть більше ваги пріоритетним товарів і залучить додатковий НЧ-трафік.

Деякі дрібні інтернет-магазини сортують категоріях товари за алфавітом. Можливо, в деяких тематиках це виправдано, але в більшості випадків говорить про відсутність мерчендайзингу.

Сортування за алфавітом планшетів в магазині Kubik.kiev.ua

Великі портали розуміють цінність сортування "за замовчуванням" і першими показують популярні товари. У більшості випадків це саме те, що хоче побачити користувач.

Сортування планшетів за популярністю в Price.ua

При переході в категорію "Планшети" я найбільш ймовірно хотів дізнатися спочатку вартість/відгуки найпопулярніших, а потім вже підібрати собі відповідний.

Сортування по попиту в інтернет-магазині Comfy

Що стосується картки товару, тут добре використовувати рекомендаційні блоки. Вони також збільшують кількість переглядів сторінок, підвищують средній чек замовлення, перелинковывают товари між собою і підвищують НЧ-трафік з пошуку.

Нижче представлений приклад хорошої картки товару, де відсутні видимі рекомендації. А для пуфів можна було ненав'язливо показати якісь новинки або інші товари, щоб збільшити перегляди сторінок і кількість продажів.

Ось хороший приклад з блоком "Супутні товари".

Приклад рекомендацій супутніх товарів

І ще один хороший приклад з блоком "Що купують разом".

Відмінний приклад з рекомендаціями, що купують разом

Подивіться які рекомендаційні блоки присутні на картці товару популярного інтернет-магазину Allo.ua.

Рекомендаційні блоки інтернет-магазину Allo

Кілька ідей для рекомендаційних блоків:

— Новинки (з тієї ж рубрики);
— Популярні товари;
— Товари, які купують з цим;
— Схожі за ціною (габаритами, кольором, якимось іншими характеристиками);
— Супутні товари;
— Рекомендовані додаткові товари (розумний мерчендайзинг).

Але будьте уважні, не рекомендуйте товар, якого немає у наявності!

5. Відгуки

Зробіть можливість додавати відгуки про ваші товари і мотивуйте залишати ці відгуки. Це допоможе залучити відвідувача, підвищити конверсію, створити додатковий контент і залучити комерційний НЧ-трафік.

На цьому блозі часто доповнюють коментарі статтю і дозволяють їй перебувати з додатковим фразам. Окремі сторінки привертають від 500-600 і більше різних низькочастотних фраз з пошуку, що не було б можливим без коментарів. Те ж саме з відгуками в інтернет-магазинах.

Приклад відгуків на сайті ecolub

Не потрібно придумувати відгуки самому і обманювати користувачів, клієнти зроблять за вас цю роботу набагато краще. Нагадуйте їм залишати відгук про придбаному товарі.

Висновок

Ваш сайт має великий потенціал. Використовуйте його і запровадьте перераховані пункти прямо зараз! Додайте мікророзмітку, поміняйте хостинг на швидкий, оптимізуйте графіки і скрипти, збагатите сторінку контактів, додайте до товарів рекомендаційних блоків, вимагайте від клієнтів відгуки (нехай навіть усні) і розміщуйте їх на сайті.
Це гарантовано поліпшить конверсію і пошуковий трафік!