К постам Опубликовано: 2016-11-20

Як правильно оновити сайт зі старої версії на нову

В житті будь-якого веб-проекту настає момент, коли поточний сайт застарів. Нові фічі не стають, «милиці» ламають логіку, програмісти матюкаються. Саме тоді приходить рішення робити новий сайт.

Як правило, розробка ведеться на тестовому сервері кілька місяців. Коли всі затверджено – залишається перенести новий сайт на місце поточного.

Здавалося б, цей останній крок позбавлений всяких труднощів. Розробники робили таку операцію не один десяток разів. Тому, на даному етапі завжди присутня розслабленість. А між тим, це важливий крок! На якому частенько бувають косяки, причому критичні косяки.

Я вирішив поділитися, як цей процес відбувається у нас (автор: Ст. Владов, прим. Девакі).

Покроковий чекліст для оновлення сайту від старої версії на нову

Рекомендації з перенесення сайту

Як же правильно оновити сайт зі старої версії на нову? З урахуванням нашої специфіки, склав коротку інструкцію для програмістів (можна використовувати як чекліст), як без простою або втрати даних оновити сайт інтернет-магазину.

Етап №1. Общеподготовительные роботи.

На даному етапі ми керуємося двома основними правилами:

  1. Ніяких робіт з контентом сайту під час перенесення.
  2. Перенесення сайту в п'ятницю та на вихідних – погана прикмета.

Дотримуючись цих прописних істин, ми узгоджуємо час перенесення сайту з власником і його контент-менеджерами. Всі роботи по додаванню товарів, статей, написання коментарів і т. д. припиняються.

Навіть якщо клієнт просить нас зробити перенесення в п'ятницю в другій половині дня, наша відповідь – ні. Чому? На вихідних завжди може піти щось не так: техпідтримка хостингу перестане відповідати; клієнт не зможе перевірити працездатність сайту, тому що поїхав на дачу; у програміста куплені квитки в театр»...

Етап №2. Підготовка нового сайту.

Основне завдання етапу – синхронізувати інформацію на поточному та новому сайтах.

  1. Імпортуємо нові товари, замовлення, статті, коментарі користувачів, залишки по товарах на новий сайт.
  2. Зі старого сайту переносимо коди лічильників і віджетів (GoogleAnalytics, ЯндексМетрика, LiveInternet, чат-онлайн, картпротектор, коллбекхантер тощо). ВАЖЛИВО не робити цього завчасно, щоб не порушити показники статистики. Не забуваємо про бэкапах.
  3. На хостингу замовляємо бекап файлів БД нового сайту. Після чого бекапи викачуємо на жорсткий диск.
  4. Паралельно замовляємо створення бекапу файлів БД поточного сайту. Бекапи також зберігаємо на жорсткий диск.

Етап №3. Закачування нового сайту і підготовка до підміни.

1. Створюємо на хостингу папку на рівень вище кореня поточного сайту і закачуємо туди архів нового сайту. Виходить приблизно ось так:

Файли на FTP
В папці www знаходиться поточний сайт, в папці new – новий.

2. Розпаковуємо архів з новим сайтом в папку new.

ВАЖЛИВО! Закачування архіву відбувається швидше, ніж закачування безлічі файлів, тому навіть створення архіву, його закачування і подальше розархівування виходить швидше, ніж закачування всіх файлів сайту по черзі).

3. Створюємо нову базу даних і імпортуємо в неї БД нового сайту (яку ми викачали на попередньому етапі).

4. Прописуємо у новому сайті шлях до створеної БД, а також ім'я користувача (логін) і пароль.

5. Очищаємо кеш CMS, якщо необхідно.

6. Перевіряємо, чи не надійшли нові замовлення на основний сайт. Якщо надійшли, повторно синхронізуємо базу даних на сайтах.

Етап №4. Підміна.

Тут все просто. Перейменовуємо папку www на old, а папку new на www. Як тільки ми це зробимо – почне відображатися новий сайт.

Етап №5. Тестування і налаштування.

Першим ділом проводимо тестування основного функціоналу сайту – пробуємо оформити замовлення. Якщо все проходить нормально, приступаємо до налагодження нутрощів сайту:

  1. Відкриваємо сайт для індексації robots.txt (на тестовому домені він був закритий).
  2. Якщо необхідно – прописуємо шлях до файлу, у якому зберігаються паролі входу в адмін. панель, паролі синхронізації з 1С.
  3. Пробуємо створити новий товар, перевіряємо, чи записується нова інформація в БД. Прикріплюємо до товару зображення – перевіряємо, чи працює нарізка фото і накладання водяного знаку.
  4. Підключаємо і налаштовуємо прийом платежів через електронні гроші (Приват24, LiqPay, Інтеркаса).
  5. Проводимо більш детальну перевірку працездатності сайту – реєстрація/авторизація користувачів, додавання товарів в вибране/порівняння, додавання коментарів до товарів.

В самому кінці тестуємо відправку листів про замовлення клієнта та адміністратора сайту.

Етап №6. Здача проекту клієнту.

Здаємо проект клієнту:

  1. Якщо клієнт вiдтестував і все нормально працює – радіємо!