К постам Опубликовано: 2016-12-23

Топом правлять не сеошники

Давайте прикинемо, хто і як впливає на досягнення сайтом топа. Під сайтом маємо на увазі комерційний СДЛ. Для мене абсолютно очевидно, що сеошник, не будучи інтернет-маркетологом, вже просто не в змозі самостійно досягати серйозних результатів у конкурентній ніші. Ранжування сайтів залежить від великої кількості факторів. Основні групи цих факторів: текстові, внутрішні, смітники, поведінкові, комерційні, соціальні.

Для успішної роботи з усіма цими групами потрібна ціла команда справжніх профі. А внесок сеошника в роботу з цими факторами вже і не так вже великий (свій варіант вкладу в роботу з тією чи іншою групою чинників безпосередньо сеошника я вказав в таблиці).

Відсоток роботи сеошника з кожної з груп факторів

Чому я розставив відсотки таким чином?

1. Внутрішні. Тут зрозуміло, що практично вся внутрішня оптимізація лягає на плечі сеошника. Лише невеликий вплив можуть надати маркетологи і юзабелiсти при організації структури сайту, а так само розробники при виборі CMS, ну і може бути замовник при виборі хостингу.
Сеошник виконує 90%.

2. Смітники. Все більше і більше роботи по створенню якісного природного посилального профілю лягає на плечі інших фахівців. SERM, крауд-маркетинг і гостьовий блогінг прекрасно працюють і без участі сеошника. Посилання, закуплені через біржі і агрегатори, потрібні не завжди і в дуже невеликій кількості. Сеошніку дістається більше роботи з моніторингу та аналітики анкор-листа і посилальної маси.
Хай буде 20%.

3. Текстові. Максимум що залежить від оптимізатора (в сучасних реаліях) в цьому питанні – це підготовка статті для правильного кластера ключових і близько-тематичних слів. Все інше залежить від копірайтера: наскільки корисний і унікальний (з точки зору додаткової цінності) вийде контент.
Сеошніку дістається 15%.

4. Поведінкові. Всі внутрiшньохостовi ПФ це показник зручності сайту і якості контенту, а значить робота інтернет-маркетологів, юзабилистов, дизайнерів, контент-менеджерів та розробників. Максимум що повинен зробити сео-оптимізатор – це привабливий сніппет.
Не більше 10%.

5. Комерційні. Стандартні речі про доставку, умови купівлі, оплату, реквізити, гарантію і т. п. зрозумілі навіть більшості власників сайтів. Так, звичайно при аналізі конкурентів сеошник може виділити якісь важливі для тематики комерційні моменти, але взагалі, це робота маркетолога.
З натяжкою 5%.

6. Соціальні. Думаю, що мало хто з цим буде сперечатися – це робота SMM-щика.
Без участі сеошника – 0%.

Є ще географічна прив'язка звичайно, але тут теж сеошник мало що може зробити.

п. 5 – має вплив для Яндекса, і тільки в Москві, ну і в конкурентних нішах в Пітері.

п. 6 – прямого впливу теж не має, все що приносить смм для ранжирування вимірюється кількома зрозумілими метриками (непоисковой трафік, його поведінковий граф, іноді разбавка анкор-листа, зростання трасту за рахунок збільшення брендових запитів)

Якщо взяти до уваги, наприклад ось цю діаграму для Яндекса:

Групи факторів, що впливають на рейтинг в Топі

то виходить, що успіх виведення сайту в топ залежить безпосередньо від роботи сеошника лише на 15-20%. Як вам такі цифри?

Я думаю, що якщо ви робите більше, то ви вже не просто сеошник, а ще і маркетолог. Так чи варто продовжувати продавати свої послуги як сео? Чи варто вже називати їх іншими словами (наприклад, веб маркетинг, інтернет-маркетинг, інтернет-маркетинг) і отримувати за ту ж роботу великі гроші?

Якщо для зростання позицій ви:
— залучаєте на сайт цільову неорганічний трафік;
— проводьте регулярні покращення сайту, засновані на дослідженнях і A/B тестах;
— працюєте над репутацією;
— ведете групи в соціальних соц. мережах;
— готуєте вірусний контент (тексти, фото, відео);
— робите ще щось

і продовжуєте продавати свої послуги як сео, то ви явно недооцінюєте свою працю.

Дуже хотілося б дізнатися думку сеошників. Будь ласка, вкажіть свій варіант у коментарях до цієї статті – проставте відсотки навпроти кожної з груп факторів:

Текстові
Внутрішні
Посилальні
Поведінкові
Комерційні
Соціальні

І якщо не складно (потрібно для таргетування результатів), вкажіть скільки ви працюєте в сео. Сподіваюся, що побачу багато аргументованих варіантів і цікаву дискусію. Всім поучаствовавшим в обговоренні велике спасибі і +3000xp в карму!