К постам Опубликовано: 2016-12-23

Скільки крауд-посилань використовують лідери ТОПа? Дослідження посилальних профілів 10 ніш у Москві

Проблема онлайн-бізнесу — постійне ущільнення конкуренції в нішах і зменшення кількості простих інструментів для просування. Під зменшенням простих інструментів розуміємо посилення політики пошукових систем щодо посилань, поведінкових факторів, соціальних сигналів, текстової релевантності та інших метрик, на які раніше можна було легко впливати і отримувати результат.

Проблема видобутку посилань гостро стоїть перед багатьма учасниками онлайн-ринку: власниками бізнесу, агентствами інтернет-маркетингу, seo-фахівцями, інтернет-маркетологами.

Посилання є основою ранжирування пошукових алгоритмів і від них ніколи неможливо буде відмовитися. Так, можна дисконтувати їх вплив і розмити за рахунок інших факторів, але не виключити. Отже, підтримувати професійний тонус в напрямку актуальних методів видобутку посилань потрібно усім, хто хоче досягти зростання бізнесу. Дуже рідко, коли у сайту з постійно розвиваються посилальних профілем буває негативний результат.

Так, це абсолютно точно не єдиний фактор. Але сайт з поганим посилальних профілем має дуже мало шансів отримати трафік з пошукових систем в комерційних нішах.

Посилальний профіль можна оцінити за такими критеріями:

  • кількість посилань і посилаються доменів;
  • якість сайтів, що посилаються, їх тематичність;
  • географічна кореляція донора з акцептором;
  • види посилань по платформах, по seo-параметрами, динаміка; реферальний трафік по посиланнях;
  • тональність посилального профілю.

І останній пункт особливо важливий.

Користувальницький досвід взаємодії з брендом

У жовтні місяці поточного року Яндекс почав збирати інформацію про інтерфейсу досвід взаємодії з різними брендами – https://yandex.ru/support/search/serp-reviews.xml

Можна припустити, що ця інформація буде використовуватися при ранжируванні.

На користь цієї версії говорить також анонс відкриття сервісу Яндекс.Медіана для аналізу інформаційного поля брендів. Згадки на форумах, в коментарях інших соціальних майданчиках з потрібним тональним забарвленням можуть стати подушкою безпеки, якщо цей фактор Яндексом буде включений в пошуковій алгоритм (якщо це ще не зроблено).

Забігаючи наперед, слід сказати, що кількість посилань в спільнотах можуть дати досить багато інформації про сайт з точки зору досвіду при його аналізі пошуковими системами.

Головне питання, яке нас цікавило: "Яка кількість крауд-посилань присутня в посилальних профілях успішних сайтів різних тематик в Москві?". Відповідь на нього допоможе зрозуміти структуру посилальних профілів для лідерів ніші і скорегувати свої стратегії.

Процес дослідження

— Вибір ніш
Визначили 10 ніш з найпопулярніших категорій, які можуть відображати усереднено ситуацію на ринку в кожному сегменті: продаж авто, кулінарія, знайомства, кіно, комп'ютери, новини, подорожі, товари і послуги та ін

— Вибір сайтів
Для аналізу були взяті сайти з ТОПа Яндекса, регіон Москва, з кількістю посилань менше 150 тисяч. Супер-трастові проекти з кількістю зворотних посилань вимірюється сотнями тисяч, – були вилучені і замінені іншими сайтами. З тією метою, що повторити посилальний профіль на сотні тисяч посилань вкрай важко.

— Аналіз посилальних профілів
Використовуючи ahrefs.com були вивантажені зворотні посилання для 100 сайтів. З допомогою спеціально розробленого класифікатора проаналізовано тип посилань (форумні і з коментарів). В ручному режимі проводилася корекція.

В такому підході до підрахунку присутня похибка, але їй можна знехтувати в умовах поверхневого аналізу ніш для виділення загальних закономірностей.

Результат дослідження

Середня кількість крауд-посилань за тематиками для одного сайту, у штуках:

Середня кількість крауд-посилань по нішах

Середня кількість коментарів і форумних повідомлень в нішах, у штуках:

Форуми і коментарі в нішах

Середній відсоток коментарів і форумів в нішах:

Середній відсоток форумів і коментарів

Кількість посилань з форумів, коментарів коливається від 10 до 33 відсотків у складі топових сайтів в нішах. Розглянемо детальніше результат тематики для будівництва зрубів, де відсоток крауд-посилань для ТОП-10 Яндекс.Москва:

Крауд-посилання в ніші будівництва зрубів

Будівництво – не виральная тематика, тим не менш бачимо, що в середньому більшість проектів має 8-10% посилань з обговорень. Цікаво, що найменша кількість крауд-посилань мають сайти на 9 і 10 позиції.

Статистика по іншим тематикам:

Форумні посилання у новинних порталів

Крауд-посилання в ніші огляду комп'ютерів та комплектуючих

Відсоток форумних посилань для онлайн-кінотеатрів

Відсоток крауд-посилань у ніші знайомств

Форумні та qa-посилання по темі кулінарії

Розподіл крауд-посилань за запитом купити мікрохвильовку

Крауд-посилання за запитами покупки xiaomi

Крауд-посилання по темі продажу турів в туреччину

Крауд-посилання по темі покупки BMW

Як використовувати інформацію на практиці?

Будь-яке дослідження має більш високу цінність, коли можна зробити практичні висновки, впровадити їх і виростити бізнес. Подібний аналіз конкурентів на предмет наявності крауд-посилань у своїй ніші може дати не лише статистичну інформацію, а й бути використаний для цілком практичних завдань.

1. Проектування посилального профілю

При створенні посилального профілю важливо заздалегідь провести планування, в якому зазначити: типи посилань, співвідношення, анкор, динаміка.

З графіків вище можна зробити висновок, потрібно чи для просування в своїй ніші використовувати посилання з форумів, коментарів або їх можна виключити. Важливо відразу оцифрувати кількість і щомісячний або щоквартальний приріст за типами посилань.

2. Динаміка приросту

Розуміючи з графіків, яку кількість посилань необхідно отримати, можна спланувати інтенсивність приросту.

Постійне позитивний розвиток посилального профілю сайту – важливий фактор для пошукових систем, особливо для Google.

В ідеалі, динаміка повинна виглядати так:

Постійна динаміка посилальної маси

Детальніше про важливість динаміці можна прочитати в керівництві від Віктора Карпенка тут.

Крауд-посилання підходять для динаміки з кількох причин:

  1. безпечні – посилання з живих спільнот з переходами не можуть нашкодити сайту;
  2. недорогі – гостьовий пост у західному сегменті коштує 70-100$, посилання з спільнот на порядок дешевше;
  3. масштабовані – якщо ніша дозволяє, то здобувати такі посилання можливо з прогнозованим результатом, чого не можна сказати про гест постах;
  4. контрольовані – процес створення можна регламентувати, описати, вибудувати процес по ТЗ. Недолік – не можна посилання зняти одним кліком, як в sape, але таких прецедентів не було;
  5. корисні посилання розміщені в потрібному місці для аудиторії.

3. Разбавка посилального профілю

Використання одного типу посилань – неможливо. Це не природно. Якщо сайти конкурентів містять посилання з форумів, коментарів, гостьових постів, головних сторінок, то ці види посилань також потрібні.

Посилання з форумів допомагають створити інформаційний шум навколо сайту для використання точкових і сильних посилань. Наприклад, одна успішно поставлена посилання з трастового ресурсу може дати сильний приріст:

Зростання позицій в пошуку після появи вдалою посилання

Проте, якщо використовувати тільки такий тип посилань – це буде підозріло, необхідно підходити до завдання комплексно, застосовувати різні варіанти зворотніх лінків, не концентруватися тільки на одній методиці видобутку.

4. Залучення трафіку

Велика кількість посилань з спільнот у сайтів конкурентів можуть свідчити про те, що це хороший канал трафіку і можливо лідов, який в даний момент може не використовуватися.

Як мінімум, це привід зробити більш глибокий аналіз і зрозуміти мету застосування тих чи інших лінків.

5. Поширення инфоповодiв

Неодноразово протягом цього поста було згадано, що потрібно працювати комплексно. Наприклад, зв'язка випуск инфоповодiв та їх дистрибуція через канал тематичних співтовариств – відмінно працює. По пікам графіка видно, що вдається залучати непоганий трафік:

Вплив инфоповодов

з хорошою залученістю:

Залученість инфоповодного трафіку

Приклад 2:

Порівняння залученості реферального трафіку і пошукового

Залученість прямого і реферрального трафіку сильно вище, ніж пошукового. Це означає, що з тематичних співтовариств вдається залучати мотивовану аудиторію.

Аналізуйте і шукайте точки дотику з вашою цільовою аудиторією.