К постам Опубликовано: 2016-12-23

Швидко не вийде

Одна з основних проблем в SEO — довгі результати. Будь-які зміни на сайті набирають чинності набагато пізніше після того, як ми цього чекаємо. Іноді це добре (наприклад, ми можемо зняти хороші посилання, але вони ще кілька місяців працюють), але найчастіше це погано, так як немає можливості точно і швидко виміряти ефективність виконаної роботи або провести нормальний SEO-експеримент.

Вузьким місцем тут є швидкість отримання і обробки даних пошуковими системами. Google в цьому плані має пріоритет, так як сканує сайти частіше і включає оновлення швидше. Яндекс відстає і ефект від будь-яких змін треба чекати мінімум місяць. Після отримання результату складно достовірно сказати, що саме ті правки, про які ви думаєте, привели до нього.

Швидкі результати SEO? Навіть не сподівайтеся.

Нижче наведено 10 частих завдань, які просто не вийде у вас зробити швидко в Яндексі.

1. Індексація нового сайту або вмісту

Для того, щоб сторінки сайту почали з'являтися в пошуку Яндекса, необхідно про них повідомити пошуковику через адурилку або зовнішніми посиланнями з інших ресурсів, потім дочекатися краулинга, потім апдейта. За перший апдейт ваш сайт не потрапить в індекс, так як там з'являються документи не за саму останню дату, а часто за 2-3 тижні, зрідка дата оновлення кешу може не змінюватися місяцями (коли Яндекс тестує нові алгоритми). Потрапити в індекс Яндекса за місяць — це велике досягнення.

Якщо ви плануєте додавати сезонний контент, враховуйте цю затримку і готуйте контент мінімум за 2 місяці. Якщо ви сьогодні не напишете про 8 березня, то завтра може бути вже пізно :)

2. Видалення сторінок або всього домену з індексу

Видалити сторінку з пошуку також складно, як і додати її туди. Незважаючи на те, що в Яндексі є форма видалення, вам доведеться довго чекати після подачі заявки. Швидко з індексу можуть зникати лише злиті в паблік внутрішні документи Яндекса :) В іншому, Яндекс — дзеркало Рунета з середнім латентним періодом близько місяця.

Враховуйте цю фішку і не допускайте попадання тестових піддоменів в індекс, дублів або малоинформативных сторінок.

3. Переіндексація сайту після зміни його структури

Зміна структури передбачає видалення старих адрес і додавання нових. Це дві задачі і доведеться чекати в 2 рази довше. Навіть якщо ви оптимізуєте процес і настроете 301 редирект зі старих сторінок на нові (хоча не всі з старих документів можуть мати нові аналоги), менш ніж через місяць навіть не варто перевіряти ситуацію з сайтом в Яндексі.

В цьому плані Яндекс породив сервіси "прискорювачів переіндексації", які заганяють на сайт быстробота. Але як ви розумієте, швидкість отримання результатів тут залежить не тільки від быстробота (це лише перший етап), а також від частоти апдейтів і дати оновлення збереженої копії, на це ви вплинути ніяк не зможете. Якийсь час після зміни структури в індексі можна спостерігати кілька версій сторінок. Для об'ємних сайтів з великими рівнями вкладеності, старі сторінки можуть зберігатися в індексі місяцями.

4. Зміна основного дзеркала

Варто добре подумати перед зміною основного дзеркала сайту. Якщо ви раптом вирішите, що вибрали його невірно і хотілося б в індексі, наприклад, мати версію з www або вибрати інший домен основним, то доведеться почекати. Швидко тут також не вийде.

У новій панелі для вебмайстрів з'явився інструмент "Переїзд сайту". Хороша і корисна штука, але на швидкість зміни основного дзеркала вона, на жаль, не впливає.

5. Зміна протоколу у видачі (після переходу на HTTPS)

Багато авторитетні люди і компанії рекомендують зараз переходити сайтів на захищений HTTPS-протокол. Я також переклав блозі на HTTPS і рекомендую зробити це вам (якщо ще не зробили). Але враховуйте, що це може призвести до невеликого просіданню трафіку, адже тут змінюється основне дзеркало і структура адрес. Якийсь час в індексі будуть присутні обидві версії сайту, посилання та інші фактори враховуватися тільки для старої версії. Знову ж таки, рішення цього питання займе у вас як мінімум місяць, виберіть для цього відповідний період.

6. Індексація та облік зовнішніх посилань

Ви поставили або зняли зовнішнє посилання, але не бачите змін до панелі для вебмайстрів? О, тепер бачите в панелі, але не спостерігаєте ефекту? Просто не партеся, з посиланнями ще складніше, ніж з контентом. У Яндекса має вибудуватися багато планет в один ряд, щоб всі ваші маніпуляції з посиланнями дали очікуваний результат. Іншими словами, це відбувається рідко. Це одна з причин, чому орендні посилання для SEO малоефективні (в плані грошей і результату).

Можливо, Яндекс робить це навмисне, щоб ми не проводили швидкі експерименти і не могли вплинути на результат зовнішніми посиланнями.

7. Оптимізація заголовків і вмісту

Оптимізація посадкових сторінок — одна з основних завдань сеошника. Часто тут складно відразу підібрати оптимальний заголовок або зрозуміти, як буде виглядати сніппет по важливим запитам в пошуку. Тому, доводиться витрачати багато часу на, здавалося б, дрібні завдання. Ну що там підправити сніппет... а ні, чекайте 2-3 тижні, потім вносите коригування, чекайте ще місяць.

Ви откроректировали заголовки і помітили зміну позицій. Як дізнатися, що саме ваша робота привела до цього результату? Позиції могли змінитися за бандита або з інших причин за цей час. У цій невизначеності для вебмайстрів великий недолік затримок з боку Яндекса.

8. Оптимізація перелінковки і юзабіліті сайту

Те ж саме з іншими елементами внутрішньої оптимізації. Пошуковик повинен спочатку переіндексувати контент, побачити нові сигнали, потім оновити свої дані, посилання на графи і збережені копії документів. Звичайно, це не означає, що ми не повинні всіляко покращувати сайт, просто не варто чекати швидких результатів. Швидко в SEO не вийде.

9. Зняття Мінусинська

Фільтр "Мінусинськ" накладається на сайт за покупку посилань. Відповідно, зняття фільтра відбувається після зняття покупних посилань. Крім того, що Янедкс повинен побачити зміни на інших сайтах (що посилання зняті), повинно відбутися оновлення алгоритму, яке проходить 1-2 рази в місяць. Якщо вам вдалося позбавитися від Мінусинська за місяць, це хороший результат. Але деякі великі сайти виходять з-під нього довго і болісно.

10. Зняття інших фільтрів

Фільтри були б не такими страшними, якщо б коригування приводили до швидких результатів. Але швидко, на жаль, не вийде. Будь то АГС, фільтр за прихований текст, переспам, накрутку поведінкових або будь-який інший, звільнення від санкцій може тривати місяцями.

І це далеко не всі завдання, які вам не вдасться вирішити швидко. Швидкий результат можна отримати тільки в контекстній рекламі: налаштували і через хвилину вже отримуєте трафік, оптимізували заголовки і через пару хвилин змінилися сніппети... Все це треба враховувати при складанні seo-стратегій.

На десерт відео, яке як не можна краще відображає роботу Яндекса з точки зору вебмастера :)