К постам Опубликовано: 2016-12-23

Роздуми про посиланнях сьогодні і вчора

Сьогодні мова піде про ссылочном просуванні вчора і сьогодні! Варто відзначити, що Яндекс постійно анонсує нові технології боротьби з посиланнями, але що змінюється насправді? Сьогодні я розповім про те, як змінилося посилальне ранжування в Яндекс за останні 2 роки і як посилання працюють зараз на прикладі реальних проектів.

Дана стаття це не набір гіпотез і припущень, мовляв посилання повинні працювати так то і так-то, а систематизовані спостереження за безлічі проектів, до роботи над якими я мав безпосереднє відношення.

Що говорить нам Яндекс

Спочатку Яндекс сказав, що він скоро скасує посилання. Відверто кажучи, в той період в комерційних тематиках посилання в Яндекс вже працювали помітно слабкіше, ніж в Гугл, оскільки саме тоді Яндекс активно почав впроваджувати такий фактор ранжування, як комерційні фактори. І в комерційних тематиках КФ і ПФ грали дуже відчутну роль. Посилання ж були лише доповненням. Відмінно працювала і сапа і ГГЛ і Міралінкс так і будь-який інший вид посилань, необхідно було лише приділяти достатню увагу анкорам.

 

Далі прийшла знаменита скасування посилань. Скажу вам чесно — я ніяких змін не помітив... Ні, справді — взагалі жодних! Пояснити це дуже легко — вже багато років як я працюю з більшими семантичними групами, які включають в себе як геозалежні, так і геонезависимые запити. Так що, навіть якщо Яндекс все-таки і знизив посилальне вплив у Москві — на клієнтських проектах я цього взагалі ніяк не помітив — позиції як росли закупівлями посилань, так і продовжували.

 

Ось кілька скріншотів з того періоду сайтів по регіону Москва:

 

Просування при скасуванні посилань

Просування при скасуванні посилань

 

Сайти як росли раніше, до скасування посилань, так само продовжували свій ріст і після!

 

Далі прийшов Мінусинськ! Ось тут зміни були дуже помітні. Найбільш явне — у багатьох проектів рубануло ТІЦ, завдяки тому, що самі сайти-донори масово потрапили під фільтр. Але в загальному вигляді, як просування це знову ж ніяк не позначилося — донори з невизначеним ТІЦ просто відключалися, а на їх місце були куплені нові донори.

 

найцікавіше сталося, коли 2 мої сайту потрапили під Мінусинськ, але кожен з них я витягнув з фільтра менше ніж за місяць, про те, як я писав тут. Я дуже радий, що деякі мої сайти потрапили під фільтр, т. к. це дозволило мені систематизувати дані і зробити певні висновки по роботі фільтра Яндекс.

У загальному вигляді Мінусинськ ідентичний Пінгвінові. Але у нього набагато більш низький поріг входу, натомість офіційна методика зняття фільтра так само набагато простіше. Під Пінгвін важче потрапити, але і набагато важче від туди вийти.

У загальному вигляді Мінусинськ це фільтр, який відповідає за чистоту посилального профілю сайту. І працює він при досягненні певного відсотка поганих посилань. До прикладу — у вас всі посилання комерційні — фільтр прийде дуже швидко — достатньо буде 200 посилань. Якщо ж розбавляти загальний контрольний профіль природними посиланнями (крауд, посилання з коментарів, соц сигнали, згадування, тощо) то Яндекс вам дозволить купувати все більше і більше комерційних посилань. Все умовно. У загальному вигляді нічого нового даний фільтр не привніс у просування в Яндекс, адже раніше працював практично аналогічний алгоритм, тільки він не позвоял працювати певним факторам, які найбільш виділялися на тлі інших. Підтягуючи різні види посилань (наприклад соц сигнали) ми дозволяли все більшій і більшій кількості комерційних посилань працювати. Як бачите все це ті ж самі яйця, тільки з іншого кута огляду. Раніше даних про особливості Яндекс знали тільки експерти, тепер же абсолютно все, т. к. результати наочно видно у вигляді публічних порок.

В загальному вигляді не змінилося взагалі нічого. Тільки якщо раніше посилання треба було купувати акуратно, щоб вони працювали і сайт зростав, то тепер їх треба купувати акуратно, щоб сайт не потрапив під фільтр Яндекс!

Посилання на сьогодні

У загальному вигляді, сьогодні, як і 4 роки тому Гугл набагато більш чутливий до посилань, ніж Яндекс. Яндекс ж набагато більш чутливий до текстів (звісно ще і ПФ і КФ). В загальному вигляді — для просування в Яндекс потрібні круті тексти, а для просування в Гугл посилання.

Але як додатковий фактор ранжування посилання справляють помітний вплив і на Яндекс, тільки от пріоритети постійно змінюються.

Особисто я помітив цікавий факт, що останнім часом Яндекс помітно знизив ефект від посилань з сайтів новин і ЗМІ, зате набагато більш вираженим став ефект від тематичних сайтів, причому класичні біржі начебто Міралінкс, ГГЛ і Сапи чудово працюють!

Так само я впевнений, що крауд величезними темпами втрачає свою значимість! Я це бачу тупо! Ефект від крауд посилань в Гугл і раніше був не великий, а от Яндекс, основний локомотив крауда все менш і менш піддається даному інструменту маніпулювання.

Не втрачають своєї значущості посилання з соціальних мереж, я б навіть сказав, що вони стали працювати сильніше!

За моїми спостереженнями сильну роль відіграють посилання з сайтів-отзовиков.

Дуже круто працюють посилання формату линкбилдинг, тобто коли ви безпосередньо домовляєтеся з сайтом, які реально популярний, по вашій темі і не співпрацює ні з однією посилальної біржею. Найчастіше такі посилання можна отримати безкоштовно, в одній з нових статей я розповім вам як (підпишіться на нові статті блогу!

Чого чекати

Мабуть найбільш важлива частина цієї статті! От скажу вам чесно — за роки моєї практики клієнтського SEO не змінилося практично нічого ;) Величезна різниця це теорія і практика. Багато (та чого гріха таїти — майже всі) представники сео співтовариства, яке генерує SEO контент в інтернеті (форумчани, блогери і т. д.) мають дуже посереднє відношення до реального клієнтського сео на великих масивах проектів. До чого це я веду?

Та все просто — бульварне сео змінюється з року в рік, день у день, а ось реальне, практичне зазнало мінімальних змін. Просто загальний рівень кваліфікації сеошників поступово підтягується до планки, заданої експертами ринку ще багато років тому. Все, абсолютно Все, до чого призвели останні алгоритми пошукових систем вже активно було використано акулами сео ринку багато років тому.

Візьмемо найпростіший приклад — вихід з під Мінусинська допомогою підклеювання домену (писав тут). Дана технологія приблизно 6 років тому була використана конторою BDBD, коли їх покарав Яндекс за накрутку ПФ.

Йдемо далі — низькоконкурентна семантика — гадаєте, це наслідки посилення політики пошуковими системами? Скажу по секрету — професіонали вже 8 років як працюють тільки з більшими семантичними ядрами, а будь-яку пропозицію просування по позиціях це данина ринку! Тупий клієнт просить просунути сайт в ТОП за заданими запитами — набагато простіше наобіцяти йому з 3 короба, заздалегідь знаючи, що ні чорта не вийде і отримати з нього грошей на просування, ніж пояснювати про низьку рентабельність даного заходу.

 

Давайте подивимося на класичний приклад утримання ВК ВЧ в ТОП ще до приходу однорукого бандита (дані графік відображає динаміку позицій високочастотного ключа):

 

Кореляция позиція ВЧ ключа

Як видно з графіка — ще до приходу бандита кореляції позицій були значні, а разом з ними і прогини трафіку на сайт. При просуванні великих ядер таких проблем не буває! Після приходу ж однорукого бандита кореляції позицій стали величезні (для довідки — однорукий бандит — алгоритм рандомізації видачі Яндекс).

Логічне питання — чому так?

Ось це питання я вважаю основним! Спочатку було біле СЕО (саме те, що я описую в рамках свого блогу) і сео сіре/чорне. Так от — в певні періоди становлення пошукових систем в них з'являлися ті або інші дірки, якими відразу ж поспішали скористатися адепти сірої/чорної школи. Прикладами таких прогалин можемо вважати величезні онучі з горизонтальною прокруткою, дикий посилальний спам, спам поддоменами, дорвейный спам, спам внутрішньої перелінковкою і т. д. Так от, в моменти розкриття таких дірок ці технології ставали в рази ефективніше і дешевше білого сео. Самі порівняйте — навіщо готувати для сайту детальне семантичне поле, опрацьовувати структуру і готувати сотні високоякісних статей, а потім ще й купувати посилання з дорогих сайтів, якщо можна купити кілька тисяч копійчаних говноссылок і отримати той самий ефект?

Зважаючи на це, більшість сео контор і конторок збилися з праведного шляху. І незважаючи на це вони були дуже ефективні в своїй роботі — немає сенсу приховувати, адже дуже довго сіре сео сильно перевищував по ефективності біле. Дивлячись на них безліч молодих хлопців відкривали свої студії за образом і подобою і весь SEO ринок ставав таким і це було нормально, в цьому і весь прикол. Реальне, чесне white сео здавалося якимось дивним, незрозумілим і про нього, можна сказати навіть і забули. Ринок сам зіпсував себе, зіпсував замовника і його сприйняття завдання!

Поряд з цим, пошукові системи постійно вдосконалювали свої технології і спамний методи почали просто відмирати, а виражалося це в катастрофічному зменшенні ефективності сірих студій. Багато хто навіть почали вважати, що сео ринок помирає, але ні, ні чим подібним навіть і не пахне, просто ринок активно очищається від тих, хто просуває сайти спамом, біле ж сео дуже мало змінилося за всі ці роки.

Все це до питання — які ж посилання будуть працювати завтра?! Так точно такі ж, що і вчора, і сьогодні!

Зате можу стверджувати з усією відповідальністю — всі можливі види прогонів здохли вже давно, рівно як і реєстрація в каталогах. Так само , як і безповоротно пішли коряві анкор в посиланнях.

Підведемо підсумки

Змінилося сео за останні роки — так! Як воно змінилося? — йдуть в лету всі методи просування, які містять у своїй основі спам, будь то посилальний спам, спам статейний або спам внутрішньої перелінковки, який здох вже більше 6-ти років тому!

До чого все це призведе? — До очищення ринку пошукового просування від величезного числа студій, які спочатку вибрали не ті методи. До загального поліпшення якості сайтів, клієнт орієнтованість, грамотності власників сайтів. Власники сайтів будуть змушені викинути зі своєї голови всю нісенітницю виду просування по позиціях, чарівної кнопки, натиснувши на яку їх сайт, навіть, якщо він останнє гівно опиниться в ТОП. Така кнопка і справді існувала раніше, але Яндекс її відключив і був цілком правий, бо не гоже відвертим говносайтам бути в ТОП. Як я вже не раз казав — якщо ви хочете бути в ТОП і отримувати безліч клієнтів з сео — будьте ласкаві зробити дійсно якісний і зручний для користувача сайт, тим більше, що це зовсім не важко і часто якісний сайт буде коштувати рівно стільки ж, скільки і жахливий ГС, студії, яка звикла клепати ГС.