К постам Опубликовано: 2016-12-23

Результати експерименту з блогом. Які зміни дали додатковий трафік?

Для цього блогу пошукові системи дають близько 50% трафіку. При цьому, трафік з Google постійно потроху зростає, а Яндекс застопорився ще з 2011 року, коли я ввів Dofollow-коментарі. Для того, щоб розбурхати Яндекс я впровадив HTTPS, додав адаптовану версію сайту для мобільних, потім прибрав Dofollow, пізніше закрив посилання в JavaScript, і нарешті поставив Яндекс.Метрику. Що це все дало в плані трафіку, читайте нижче.

Трафік з Яндекса

Так виглядає трафік блогу devaka.ru з Яндекса з початку 2011 року (сгруппированно по місяцях).

Загальна зміна трафіку з Яндекса

Все тримається на позначці 15-16к відвідувачів в місяць. Є деякі сезонні коливання і істотних ривків, на жаль, немає.

Трафік з Google

З гуглом ситуація трохи краща. Він позитивно відреагував на запровадження Dofollow, так і на його вилучення :) І з 15 копійок на місяць за 4 роки виріс в 2,5 рази.

Зміна трафіку з Google

Які істотні зміни за цей час були впроваджені на блозі?

— червень 2011 — Впровадження Dofollow, відкриття посилань з коментарів для індексації. До чого це призвело можна почитати у цьому звіті. Якщо коротко, то Яндекс почав просідати, Google пішов у зростання.
— січень 2015 — Видалення Dofollow. До посилань для експерименту доданий тег rel=nofollow.
— початок квітня 2015 — Переїзд на HTTPS.
— кінець квітня 2015 — Впроваджена адаптивна версія сайту для мобільних.
— червень 2015 — Приховування посилань в коментарях в тег .
— серпень 2015 — Установка Яндекс.Метрики.

Експеримент з Dofollow

В надії побачити різкі зміни, на початку цього року всі посилання були закриті тег rel=nofollow. Багато читачів підтримали експеримент і досі чекають результатів.

На жаль, якихось значних змін за 3-4 місяці я не помітив від цієї дії.

Результати експерименту з Dofollow

Яндекс, практично, ніяк не відреагував, як і останні 4 роки, незважаючи на появу нових матеріалів. Google теж не відреагував на закриття посилань у nofollow.

Крім трафіку я моніторив позиції за деякими пошуковим запитам (близько 2000 запитів).

Зміна позицій сайту після впровадження зміни Dofollow коментарів на Nofollow

Тут теж особливих змін не було. Стандартні зрушення. Роблю висновок, що для мого блогу не важливо, чи буде він dofollow або nofollow, потрібні якісь додаткові зміни. Пізніше я спробував зовсім прибрати посилання через яваскрипт. Але про все по-порядку.

Переїзд на HTTPS

Google активно пропагує HTTPS для всіх сайтів, називаючи це однією з чинників ранжирування. Багато в чому я з ними згоден, що HTTPS потрібен, причому не тільки там, де є акаунти або платежі, а навіть якщо це звичайний статейник. Але як це вплине на SEO? Дійсно HTTPS є фактором ранжирування?

Експерименти з HTTPS і мобільною версією сайту

За графіками я цього не помітив. Більш того, Яндекс довго склеював дзеркала і на час обнулив тіц, трафік з Яндекса і Google спочатку трохи просіли, потім майже повернулися на колишні позиції.

Мобільна версія сайту

Як ви помітили на попередньому зображенні, мобільна версія сайту теж не призвела до суттєвих змін в пошуку. Але варто відзначити, що плюс в мобільній версії все ж таки був – показник відмов знизився на 2%, глибина перегляду сайту зросла з 1.5 до 1.6. Невеликі зміни, але позитивні, також добре відгукнулися про ці зміни читачі. Трафік з пошуку з мобільних пристроїв трохи виріс (приблизно на 25%, з 550 чол в тиждень з Google до 700 в середньому). В Яндексі складно було відстежити зміни мобільного трафіку, так як там тривало падіння трафіку з-за HTTPS.

Закриття вихідних посилань в Яваскрипт

У червні 2015 я прийняв рішення зовсім приховати посилання від пошукових систем. Деякі коментатори могли цього не помітити, але зараз пошуковик не бачить посилань, а лише текстовий тег з ім'ям. Гіпотеза була в тому, що видалення посилань краще, ніж nofollow і це дасть суттєві зміни у довірі до ресурсу і, відповідно, в пошуковому трафіку.

Однак, очікування не виправдалися. Якщо в Google були помітні мікро-зміни в плюс, то після апдейта в Яндексі (якого не було з травня по липень), трафік помітно просів.

Закриття посилань у SPAN

На цьому я закінчив експерименти і продовжував писати статті. Однак, після новини в блозі Яндекса про Метрику було вирішено спробувати її поставити. Раніше я не користувався Метрикою для блогу, випала чудова можливість.

Сам факт встановлення Метрики ніяк не впливає на ранжирування — вплив справляє інформація. Сайту, з яким користувачі взаємодіють не занадто успішно, установка лічильника переваги не дасть. Навпаки, коли сайт виявляється корисним для відвідувачів, лічильник може допомогти пошуку швидше дізнатися про це, що може дати сайту деякі переваги в ранжируванні.

Нарешті трафік почав рости.

Зростання трафіку з Яндекса після установки Метрики

За 2 місяці після встановлення Метрики трафік з Яндекса в середньому виріс на 30%.

Вплив Яндекс.Метрики на пошуковий трафік

Кілька років я витратив на експерименти з dofollow-nofollow, але виявляється треба було пробувати зовсім інші речі. Але не факт, що у вас буде також. Плюс для чистоти експерименту Михайло Сливинський порекомендував тепер видалити Метрику і подивитися результат. Це я спробую пізніше.

А чи пробували ви HTTPS, мобільну версію, закриття посилань і лічильників? Чи Дало це помітні зміни?