К постам Опубликовано: 2016-12-23

Оптимізація зображень в інтернет-магазині. Деталі про яких ніхто не думає

Зазвичай під оптимізацією зображень передбачають заповнення параметра «alt», додавання назви файлу, відповідного суті зображення і іноді мікророзмітку. У цій статті я подкину вам дві цікаві ідеї, щоб ви могли покращити в пошуку по картинках знаходження зображень товару вашого інтернет-магазину. Інші кілька рекомендація я давав своєму блозі.

Дуже часто зображення товарів просто беруться з сайту постачальника або сайту конкурента, або з пошуку по картинках, зазвичай з 1-2 сторінок. Те ж саме відноситься і до будь-яким іншим проектам, не тільки інтернет-магазинах. І справа не завжди в небажанні або відсутності можливості зробити власні фото. Іноді перезнімати товар, про зйомки якого вже подбав постачальник просто немає сенсу.

Оскільки пошук по картинках, штука для SEO інтернет-магазину не надто пріоритетною, на оптимізацію і уникализацию «запозичених» фоток особливої уваги не звертають. Використовують стандартний джентльменський набір оптимізації зображень, перерахований вище. Такий підхід створює проблему дублювання контенту і видачі по картинках не завжди відображаються ці дублі. Це ускладнює завдання пошуковій системі видавати релевантні відповіді і скорочує інтернет-магазину трафік з пошуку по картинках.

Уявіть, хтось вирішив пошукати в Гуглі «червоне плаття від Кіри Пластініної». Якщо один і той же товар, одночасно продається в сотнях різних інтернет-магазинів, при цьому скрізь має однакове зображення, приблизно один дозвіл, однакову назву, артикул і подібне опис, що покаже у видачі з зображень Google або Яндекс? Адже не 100 однакових картинок?

Одне і те ж зображення на різних сайтах

З дублюванням зображень є й інший косяк. Чужі фотки в контенті, особливо підписані метаданих EXIF адресою іншого сайту — не кращий спосіб ілюструвати статтю або товар. Простіше кажучи, якщо у вас на сайті, всі фото з інших сайтів (та ще й явно підписані в EXIF адресою, звідки ви їх «запозичили»), то пошуковику немає особливого сенсу показувати їх в пошуковій видачі по зображеннях.

Ще варто задуматися, чи мають «запозичені» зображення негативний вплив на ранжування в пошуку унікального текстового контенту. Тобто ви написали статтю, а картинку взяли з іншого сайту за подібною тематикою, просто щоб проілюструвати матеріал. Наскільки це знижує цінність вашої статті? А якщо на сайті не одна така стаття, а всі?

Тому варто подумати над тим, щоб уникализировать зображення. Як варіант — при завантаженні зображень на сайті, автоматично, незначно змінювати різні параметри кольору, яскравість, контраст, дозвіл, формат, назва файлу, додавати свій водяний знак). Ідея в тому, що невеликі зміни одночасно по багатьом параметрам, дадуть необхідну критичну масу відмінностей і допоможуть зробити фото на вашому сайті відрізняються від інших таких же, при цьому для ока людини різниця буде несуттєвою.

Крім цього, для зображень потрібно заповнювати своєю інформацією метадані EXIF. Як мінімум вказувати у відповідному полі адресу свого сайту. Не кажучи вже про те, що обов'язково потрібно вказувати авторство метаданих для фото товарів, зроблених своїми силами.

Також можна вказувати GPS-координати, це може поліпшити видачу зображень за геозависимым запитам як самих картинок, так і сторінок в яких зображення містяться. Метадані в зображеннях можуть приносити користь, якщо про них не забувати.

Ось що каже з цього приводу Гугл:

«пошук по зображеннях іноді ми показуємо інформацію з EXIF даних в правій бічній панелі, ці дані Google може парсити, і я думаю ми залишимо за собою право використовувати його в якості потенційного фактора ранжування при пошуку зображень.»
— Метт Каттс (переклад seonews.ru)

Хтось заперечить, що метадані зараз не беруть участь в ранжируванні. Нехай так, але немає гарантії, що через півроку вони не стануть важливими. Тоді доведеться перегенерувати всі зображення на сайті і добре, якщо кожне зображення зберігається з прив'язкою до конкретного товару або статті, тоді це можна автоматизувати, але якщо прив'язок немає, то це означає дуже багато ручної роботи.