К постам Опубликовано: 2016-12-23

Новий алгоритм Яндекс Палех

Ще кілька місяців тому в Яндекс з багатьма моїми сайтами сталося щось невимовне... Вже тоді я чітко знав, що нас чекає. Взагалі основа мого просування — це підготовка для просувного сайту великих порцій оптимізованого контенту та опрацювання структури, що дозволяє впевнено і протягом довгих місяців нарощувати трафік. З року в рік сайти стабільно нарощували відвідуваність, у Вересні почали відбуватися дивні речі, як виявилося, вже тоді працював новий алгоритм Яндекс — Палех. Але про це нижче.

Короткий введення

Буду дуже короткий. Палех використовує нейронный мережі у побудові видачі за випадковим запитам. Випадкові запити (писав тут) це найбільш поширені запити, які генерують користувачі і на такі запити найважче відповісти роботу, оскільки немає ніяких накопичених даних по них (ПФ, ні посилань, нічого, т. к. про таких запитах ніхто не може знати наперед, адже вони задаються пошуку всього один раз).

Штучний інтелект покликаний зіставляти наявні в базі документи з запитом користувача, навіть якщо він жодного разу і ніде не зустрічається. Тільки ось ця технологія раніше застосовувалася при зіставленні зображень (визначення номера автомобіля) і при зіставленні звуків (ідентифікація голосу). Порівняння текстів до теперішнього моменту не отримало широкого розповсюдження, тому технологія ще досить сира. Ймовірно, через це — у випадку з Яндекс використовується вибірка за тайтлам сайтів. Тобто саме title сторінок потрапляють в поле зору штучного інтелекту при побудові видачі.

Сама ж видача з найбільш частих випадковим запитам повинна стати більш якісною.

От тільки я помітив зовсім інші зміни...

Що насправді?

А насправді Яндекс сповнений сюрпризів ;)

По-перше, а про це майже ніхто не пише — сильно просіли позиції сторінок з великими текстами. Був прям таки провал, але під кінець все повернулося на круги своя. Нижче ви можете бачити кілька прикладів. І дана картина спостерігалася на багатьох проектах. Іноді цей дивний провал був дуже помітний, іноді просто було плато, там де має бути зростання. Дуже вже важко пов'язати з описом нового алгоритму — по суті — в описі немає нічого, що може прояснити подібну ситуацію.

 

Дивацтва нового алгоритму Яндекс Палех

 

На скріншоті вище — яскраво виражене плато там де має бути сезонне зростання!

 

Дивацтва нового алгоритму Яндекс Палех

На скріншоті вище дуже яскраво виражений провал, якраз сайт просувається великими текстами!

 

По друге було ясно помітно, що Яндекс посилив натиск на сайти, які грішать текстовим спамом — їх позиції були урізані ще сильніше.

Повсюдно блогери пишуть про планомірне збільшення трафіку на тематичних сайтах — так — і таке я спостерігав, включаючи мій блог, але мушу вас розчарувати, що в процентному співвідношенні даний підйом ні на одному з сайтів не сильно перевищив середній відсотковий зростання сезонності від минулого року. Тобто так, зростання є, але він викликаний швидше за все саме сезонністю і загальною динамікою трафіку з пошуку:

 

Взагалі дуже дивний алгоритм і його ще треба переварити, але у мене вже є безліч ідей про впровадження та розмноженню штучної семантики всередині тематичних сайтів. Одне зрозуміло без сумнівів — глибока проробка семантики і структури стала (повинен стати) ще ефективніше. Взагалі — правильна структура сайту і раніше була одним з найбільш ефективних факторів збільшення відвідуваності сайтів в рази, а з Палехом широкий семантичний охоплення стає ще більш значущим! ! Тут є просто огроменное але — все це актуально тільки при правильно заповнених тайтлах, тобто значущість правильного заповнення цього тега зросла багаторазово і це особливо актуально для інтернет магазинів, багато з яких грішать жахливими title, практично однаковими в рамках всього сайту. Тобто, якщо у вас навіть ідеальна структура, але не опрацьовані тайтли — нічого доброго з цього не вийде!

Варто відзначити, що я готую велику посібник з самостійного опрацювання структури для сайту та інтернет-магазину. Керівництво буде доступно тільки для передплатників блогу, так що підписуйтесь на оновлення, щоб не пропустити цей матеріал!