К постам Опубликовано: 2016-12-23

Коротко про основні SEO теги

Основні SEO теги на зразок тайтл і h1 все ще залишаються важливими елементами сторінки, які безпосередньо впливають на ранжирування. Але якими вони повинні бути сьогодні? Багато як і раніше продовжують перераховувати там ключові слова, і це іноді навіть працює ;) Якщо у сайту достатній запас міцності... Але далеко не у всіх сайтів він є і як правило сайти просто знижуються у видачі за такі спам-Title. Особисто я б вам радив звернути більшу увагу на комерційну значущість даних тегів, адже саме цього від нас і домагаються пошуковики. Ефективність від того ж тайтла з високим CTR у видачі буде багаторазово вище ефективності навіть самого грамотного використання в ньому ключів.

Введення

Спочатку була четвірка основних SEO тегів:

  • title
  • description
  • keywords
  • h1

В принципі — грамотне розподіл ключів між ними вже дозволяло вивести сайт в ТОП по деяких запитах. Але люди почали спамити ;) І спамити багато. Тег keywords практично відразу втратив свою актуальність, адже він замислювався саме як допоміжний тег, який би пояснював немічним в той час пошуковим системам — яким запитам треба ранжувати ту чи іншу сторінку. Але пошуковики і самі всьому швиденько навчилися, зважаючи повністю відпала необхідність в цьому теге (дивуюся над тими, хто його все ще заповнює).

Справедливості заради, варто сказати, що всі теги повинні містити ключові запити, але вписувати їх варто максимально акуратно. Так само важливо стежити за довгою тегів. Я б вам радив тримати довжину тег h1 до 100 символів, title між 100 і 120 символів, дескріпшн 200-300 символів. І викиньте, нарешті, з голови качку про класичних розмірах основних тегів — ця качка стара як світ і вона заснована не більше ніж на відображуваних розмірах тегів у видачі ПС, але до ранжування це не має жодного відношення.

Рекомендації по основним SEO тегам

Перша і найголовніша рекомендація — перестаньте спамити теги! Крім фільтра за це нічого не отримати. Це зовсім не означає, що потрібно повністю відмовитися від класичної схеми — зовсім ні, але вписувати ключі необхідно так, щоб повністю зберігалася читаність. Ні в якому разі не використовуйте перерахування ключів через вертикальну риску чи двокрапки — це спам чистої води. Напишіть 1-2 повністю читаних речень і не бійтеся використовувати морфологічні форми і розведення ключів. Ключі в чистому вигляді (вікна москва купити) — це явна ознака пошукового спаму і ніхто вас не похвалить за таке.

Особисто я рекомендую вам використовувати мінімальну щільність ключів у тегах H1 і робити його максимально коротким і ємним. Трохи більша щільність допускається в теге title ну і ще більше в description.

Трохи відступлю від теми статті — геть забудьте про використання ключів до меню навігації і тегах картинок — noname вам буде забезпечений, а вилізти буде нелегко, повірте.

Мета тег Title

Тайтл завжди був найбільш важливим SEO елементом сторінки — дана тенденція залишається і сьогодні. І про це знають всі сеошники, що в загальному вигляді призвело до того, що тайтл повністю втратив спочатку закладені в нього функції — описати сторінку! В умах багатьох — тайтл це той самий тег, де необхідно написати найбільш високочастотні ключі. А ще вони знають про те, що розбивати пасажі недобре, навіть не розуміючи механіку цього процесу. В результаті ми отримуємо тупе перерахування ключів через вертикальну риску.... А ще, зважаючи на те, що багато хто сприймає Тайтл виключно як тег для пошукових систем — пішли всякого роду качки про 60-70 символів. Але в чому головна суть тайтла? Коротко і влучно описати суть сторінки!

Використовуйте тайтл за його прямим призначенням! Замість слів купити, фото або відгуки використовуйте слова, які підвищують CTR у видачі, наприклад — знижки, акція. Настійно прошу вас переосмислити підхід до формування цього, справді важливого елемента сторінки.

Мета тег Description

Спочатку description використовувався, як описовий сторінки тег, який виводився в ролі фрагменту. Яндекс практично відразу пішов від його використання у видачі, Гугл ж дуже довгий час брав сніппет з дескрипшна. Логіка Яндекс більш ніж зрозуміла — молодецькі вебмастера description своїх сайтів відверто засрали.

Сьогодні тег description все ще впливає на пошукову видачу і в ньому й справді варто використовувати ключові слова і навіть можна трохи поспамить, на відміну від тега Title. Але в будь-якому випадку — дескріпшн повинен бути повністю читаним і ні в якому разі не містити обороти, що йдуть в розріз з правилами російської мови.

Головний заголовок сторінки — H1

А ось тут є серйозні проблеми у більшості сайтів. При формуванні даного тега варто знову ж таки звернутися до основ і слідувати простим правилам:

  1. даний заголовок має йти першим, а ніяк не після інших (найчастіше спочатку йде h2 або навіть h3, а тільки потім h1 — такого бути не повинно)
  2. перший заголовок має бути візуально більше інших заголовків на сторінці
  3. не треба додатково виділяти його жирним або курсивом (здається маячнею, але таке я постійно зустрічаю)
  4. не треба в ньому дублювати ключі з тайтл! Якщо ж дуже хочеться використовуйте розведену форму ключа

Додатково

У багатьох читачів з'явиться резонне питання — які ще теги впливають на ранжирування. Все просто. Досить значущі так само теги H2 і H3. Але найважливіше відсутність спаму в тексті. Кордон спаму можна визначити по медіані щільності ключів за запитом сайтів в ТОП 10. Раніше дану методику використовували для отримання щільності ключів, я ж вам рекомендую використовувати саме як показник верхньої допустимої межі спаму (варто зазначити, що тут чималу роль грає і ваш сайт — нерідко кордон можна перевищити в кілька разів без будь-яких наслідків). Але головна думка така — як би добре не були оптимізовані ваші теги — якщо текст спамний — все на смарку. Так що тексти я б вам рекомендував перевіряти по сервісу text.ru — досить непоганий аналізатор текстів.

Висновок

Якщо стиснути зміст усієї статті в один абзац, то вийде приблизно так:

Ключові слова в основних теги повинні бути обов'язково, але все-таки кожен тег необхідно використовувати за прямим призначенням: title повинен бути кликабельним і підвищувати CTR, h1 повинен чітко і коротко описувати сторінку, він повинен зацікавити відвідувача, а тому повинен бути на самому початку тексту і мати великий розмір. Description може містити трохи більше ключів, ніж інші теги, але все-таки не бути смітником. Теги H2-3 так само можуть містити ключові слова, але головне їх призначення — відкривати підтему (до речі це дуже важлива особливість і я розповім про неї в статті про ідеальні з точки зору Яндекс тексти, яка буде опублікована зовсім скоро).