К постам Опубликовано: 2016-11-22

Граблі ведення email-розсилки і як їх уникнути

Сьогодні багато компаній шукають шлях до серця клієнта через розсилки. В принципі, в цій сфері завжди є над чим працювати, є за що хвалити відправників листів, є за що дорікнути. Буває, що не зі зла email розсилках допускаються типові помилки, всі ми наступаємо на одні і ті ж граблі. Залежно від досвідченості email маркетолога, та різні помилки, і наслідки теж різні. Нижче наведені 12 основних помилок, які допускаються як новачками, так і досвідченими email маркетологами.

1. Розсилка без згоди клієнта

Перша граблі - розсилка по не своїх баз передплатників Кожен день в техпідтримку сервісів email розсилок приходить питання: «А ви надаєте контактні бази для розсилок?». Люди навіть не замислюються, що це не допоможе, а швидше нашкодить їх розсилці і може погіршити ставлення до компанії. Подумайте самі, ви б віддали свою чисту, зібрану з працею базу для чужої розсилки?

Тут є парадокс. Всі кажуть, що спам – це погано, що він не працює, але надсилають його все більше і більше. Невже це тому, що люди дурні? Зовсім ні. Спам — ефективний, він приносить прибуток тим, хто його посилає. Відомі приклади (свідомо не наводжу імен) коли компаніям вдається конвертувати куплену аудиторію в лояльних клієнтів. Але цей спосіб хороший, для компаній одноденок. Тим, кому потрібні продажу прямо зараз, а потім хоч потоп. Якщо порівняти з SEO це чорне SEO, яке може посунути пошукову видачу до наступного оновлення алгоритмів пошуковиків.

Крім того, куплена база може бути вже неактуальною або неякісної, а щоб це перевірити — доведеться зробити розсилку. І якщо контакти, дійсно, виявляться неіснуючими або з чорних списків це може знизити репутацію сервера, з якого надійшло повідомлення. Навіть якщо контакти в базі правильні — читачі можуть позначати отримані листи як спам, тому що вони не просили цих листів — результат той же. І головне, задайте собі питання:

"чи Готові ви почати шлях з відновлення довіри з обману, втручаючись в особистий простір людини без дозволу?"

Підказка: Розміщуйте на сайті або в соцмережах форму підписки, пропонуйте заповнювати клієнтські анкети, розміщуйте посилання «надіслати другу», шукайте нові способи спілкування і ви побачите, як ваша контактна база виростає. Надайте клієнтам вибір: чи потрібна їм розсилка чи ні. Якщо у вас є чиїсь контактні дані, не варто відразу завалювати листами — краще відправте індивідуальні листи з проханням підписатися на розсилку.

2. Безликі листи

Для людини немає приємніше обігу, ніж по імені. Збираючи контактну базу важливо стежити за тим, щоб клієнт вказував своє ім'я. Персоналізовані листи будуть більш особистими для клієнта і допоможуть побудувати довірчі відносини.

Персоналізований заголовок у листі від Allo
Приклад листи інтернет-магазину "Allo".

Звернення по імені можна розміщувати в темі листа, так і в самому тексті. Який варіант спрацює краще, точно сказати не можна, але персоналізація однозначно підвищить открываемость листів.

Але мало хто знає, що персоналізація це не тільки звернення по імені. Це згадка про щось особисте для людини. Наприклад, місця, де він живе, працює. Або використання термінів і сленгу близьких передплатнику. Частіше використовуйте "Ви" чим "ми" / "я" — це теж персоналізація.

І зовсім мало хто знає, що персоналізація може принести шкоду... Якщо "промазати", наприклад, звернутися до людині не по імені, а по ніку або з помилками.

Приклад з життя: "Здрастуйте, Діду Пердед". Надіслати такий лист, навряд чи ви на шляху до поліпшення довіри. Іноді краще не згадувати ім'я, якщо ви не переглянули імена перед розсилкою.

Не менш значуще для клієнта і хто йому пише. Краще всього використовувати для розсилок email-адресу з доменом сайту і часто його не міняти, щоб клієнт дізнавався листа відправнику.

3. Розсилки з вкладеннями

Такі листи можуть повільно грузиться, а то і зовсім потрапляти в спам. Краще використовувати в тексті графіку і посилання на сайт, щоб простежити, що конкретно цікаво читачам, а значить і кінцевому споживачеві.

Хороший приклад email-повідомлення IvI.ru

Приклад email-повідомлення сайту ivi.ru. ivi.ru робить барвисті шаблони з GiF-зображеннями. Листи дуже легкі і завантажуються швидко, при натисканні на анимашку відкривається вкладка з фільмом.

4. Приховані посилання "відписатися"

Не обов'язково навмисно, іноді просто не надають особливого значення цієї важливої функції. Можливо, листи передплатнику вже стали не цікаві, але при відсутності можливості відписатися немає іншого вибору позбутися від розсилки, ніж натиснути на кнопку «Спам». До речі, спам-фільтри теж не завжди пропускають листи без посилання "відписатися".

Порада: Позбавтеся від тих, кому ви не цікаві, і вам буде простіше спілкуватися з дійсно зацікавленою аудиторією.

Приклад розсилки компанії "Фокстрот". Хтось підписався і йому починають сипатися в листах копії рекламок.

Відписка повинна бути помітною і простий. Коли клієнт відписався — не треба продовжувати наполегливо відправляти повідомлення. Якщо клієнт захоче повернутися — він обов'язково підпишеться ще раз.

5. Поспіх при відправці листів

Краще заздалегідь переконатися, що все гаразд, ніж потім навздогін відправляти лист з вибаченнями і поправками. Добре б завести собі акаунти в різних почтовиках, щоб можна було побачити як лист буде виглядати після відправки. Надішліть собі, подивіться, як виглядає лист в цілому, з картинками і без картинок, перевірте всі посилання.

Съехавшие блоки email-повідомлення InVino

Приклад зовнішнього вигляду email-повідомлення інтернет-магазину "In Vino". Це далеко не найгірший варіант, але все ж краще, коли подібні листи не приходять.

6. Відсутність структури листи

При складанні листа важливо продумати, з якою метою воно складається і на що можна буде розраховувати після прочитання. І пам'ятати, ніхто крім вас не буде читати лист повністю. Листи читають по діагоналі, якщо відразу з листа не зрозуміла суть, перейдуть до наступного.

По-перше, не забувайте про тему листа. Адже вона відіграє важливу роль в приянии рішення відкрити цей лист.

По-друге, пишіть просто, коротко. Дотримуйтеся правила: не більше 3-х коротких речень в кожному абзаці. Використовуйте:

  • заголовки,
  • списки,
  • виділення жирним і/або кольором,
  • посилання

для поліпшення читабельності листи.

І головне, в листі повинна бути одна і дуже зрозуміла думка.

Вище були наведені типові помилки в email-розсилках, що допускаються новачками. Але досвідчені компанії також, буває, наступають на граблі. Ось основні їх промахи.

7. Картинки без тексту

Приклад повідомлення без тексту, одні зображення

Приклад email-повідомлення без тексту. Досить дивно, коли приходить такий лист. Ще треба здогадатися натиснути на «показати картинки». Ось чому важливо, щоб лист виглядало добре, навіть коли не відображаються картинки. Читач не повинен ламати голову. І пам'ятайте, на прийняття рішення про прочитання у передплатника є всього кілька секунд.

8. Тільки промо-листи

В минулий раз я вже писав, наскільки важливо не рекламувати свій товар, а розповідати, як клієнт з його допомогою може вирішити свої проблеми.

Нав'язлива реклама вже давно всім набридла. Необхідно бути уважним і турботливим до своїх клієнтів.

Це важко, завжди хочеться продати... І побільше! Але, визначитеся ви хочете продати один раз, або багато-багато разів? :)

9. Відсутність періодичності

Важливо дотримуватися заявлену спочатку періодичність при розсилках і відправляти те, що буде цікаво клієнту. Листи можуть розсилатися:

  • часто (кожен день, це може набриднути);
  • рідко (раз в місяць і рідше, про вас можуть забути);
  • нерегулярно (і те й інше разом узяте).

10. Відправити все одним листом

Більшість ділових контраков укладаються після 5-7 дзвінків або зустрічей. З розсилкою теж саме. Перший раз людина скасує, другий раз згадає, ... на п'ятий — прийме рішення. Відправка пари невеликих листів замість одного великого збільшує ймовірність прочитання розсилки. Можливо, не перше, а четверте лист все-таки зацікавить клієнта.

Помилка думати, що одного листа завжди вистачить, тому краще не набридати. Іноді краще сказати про акції кілька разів: акція почалася, вже в самому розпалі, вже закінчується — поспішайте.

Серії розсилок утримують і підігрівають інтерес клієнтів до компанії, якщо в листах грамотно скомбінована корисна інформація з рекламною. Якщо ваша серія цікава, то вашого наступного листи будуть чекати з нетерпінням. При грамотному побудові серії листів простіше налагодити спілкування і довірчі відносини з вашими клієнтами, нехай потроху і поступово.

Простіше простежити за результатами розсилки, які аргументи і доводи краще працюють при продажах, за якими посиланнями частіше переходять, яка тема була найбільш цікавою і так далі.

Читач буде отримувати інформацію дозовано, що може зацікавити набагато сильніше, ніж одне перенасичене текстом листа.

11. Нудні службові листи

Клієнт купив щось, зареєструвався на сайті, залишив замовлення і так далі, і ви посилаєте інформацію про стан транзакції. А може бути клієнту ще щось потрібно? Додайте інформацію про супутніх товарах та послугах, додаткові пропозиції, які можуть бути цікаві покупцеві.

Або розпишіть подальші умови співпраці з вами.

Автоматичні листи прив'язані до якому-небудь дії — відмінний спосіб підвищити рівень продажів і зробити ненав'язливе пропозицію в момент покупки.

Наприклад, якщо клієнт купив побутову техніку, може знадобиться встановлення або налаштування послуг. Подумайте, що може бути краще сегментовано, як не відповідь на дію клієнта.

12. Ігнорування звітів

Перевага розсилок в тому, що можна переглядати інформацію про результати та час відправлення листів в онлайн режимі. Відразу після запуску користувачеві сервісу email розсилок доступна статистика про те, скільки листів надіслано, доставлено, відкрито, переходи за посиланнями, помилки і відписки. Ці дані використовуються для оцінки ефективності кампанії і виділяти клієнтів по необхідним параметрам, щоб більш точно потрапляти в коло інтересів читачів. Так простіше спланувати подальшу рекламну кампанію, шукати нові тенденції для відправки листів. На успіх розсилки може вплинути що завгодно: день, час відправлення, тема, дизайн листи та інше.

Всі перераховані вище правила гарні, але пам'ятайте, що успіх розсилки залежить від клієнта. При складанні будь-якого листа, важливо вміти відчувати свою аудиторію. Потрібно ретельно продумувати інформаційні приводи, працювати над оформленням, експериментувати з текстом, посиланнями і кнопками. Крім того, окрему увагу варто приділяти темі листа — від того, як вона буде сформульована, залежить відсоток відкриття і прочитання листів. Будь-яка дрібниця здатна наблизити або віддалити вас від клієнта.