К постам Опубликовано: 2016-12-23

Ефективні прийоми внутрішньої оптимізації інтернет магазинів

Сьогодні я розповім про найбільш дієві методи внутрішньої оптимізації інтернет магазинів, які дозволяють ґрунтовно збільшити потік трафіку на сайт. Раніше на блозі я вже давав безліч порад по оптимізації, сьогодні ж ми поговоримо про найбільш ефективні прийоми оптимізації саме магазинів. По суті своїй, інтернет магазини в чому дорівнюють інформаційним порталам і великим контентний сайтів. Головне, в плані довгострокового і стабільного збільшення трафіку — швидко і дешево згенерувати велика кількість унікальних тематичних сторінок і забезпечити максимальний семантичний охоплення. Горезвісна покупка посилань або підготовка текстів на основні розділи каталогу тут не дасть разючого ефекту. Щоб здійснити якісний ривок необхідні інші підходи і саме про них дана стаття!

Вступ

Відразу варто відзначити, що дані прийоми актуальні саме для інтернет магазинів. І ще один важливий нюанс — якщо ваш сайт розроблений на платформі зразок WIX, Setup або від Мегагрупп — ви так не зможете запровадити деякі приклади з цієї статті.

Опрацювання структури під семантику

Основа великих сайтів з великою кількістю сторінок це детальне опрацювання структури. Це фактор номер 1 в ранжируванні магазинів і великих тематичних сайтів, тільки йому, як не дивно, більшість взагалі не приділяє ніякої уваги. Як відбувається зазвичай — ви замовляєте інтернет магазин і вам розробляють дизайн ТЗ, далі верстка, програмінг, потім знаходите сеошника або самі стаєте , збираєте семантичне ядро, розбиваєте по сторінках сайту і поїхали. Зазвичай так і буває і це ніби нормально.

Але насправді основа це саме повний семантичний охоплення тематики (власники контентников зі мною погодяться). Ні для кого не секрет, що вище за основним ВЧ запитом в тематиці часто (майже завжди) буде стояти саме той сайт, який розкриває тему як можна ширше. А як показати це пошуку? Тут є всього 2 інструменти: розмір товарної матриці та опрацювання структури.

Візьмемо, наприклад, тему — газові котли. У стандартному вигляді інтернет магазини, що торгують даним видом товарів створюють категорії виду — за типом:

  • газові

  • електричні

  • твердопаливні

По розміщенню:

  • настінні

  • підлогові

  • і т. д.

І на цьому все закінчується. Але багато хто і не думали, що котли можуть шукати по потужності, за обсягом опалювальної площі, по фізичним габаритами, за додатковими опціями і т. д.

Ще один чудовий приклад — інтернет магазин з продажу автомобільних мастил. Можете подивитися типові магазини в мережі — всі схожі, як дві краплі води і всі мають одну і ту ж грубу помилку — ніхто з них так і не здогадався, що структура може і повинна містити марки і моделі автомобілів для кожної категорії масел, що збільшить охоплення в десятки разів!

То є величезні групи запитів просто губляться, а лідируючі ВЧ ранжуються погано.

Опрацювання структури, насправді — один з найбільш важливих і трудозатратных моментів при створенні магазину, але тільки так можна охопити семантику цілком. До речі, при розробці сео магазинів на замовлення я використовую детальну опрацювання структури.

Пошукові зрізи

Повернемося до минулого наприклад про котли. Як ви пам'ятаєте — вони можуть бути настінними, газовими, підлоговими, електричними, можуть володіти потужністю 24 кіловат, а можуть 18 та багато інших параметрів.

Як правило, дані категорії є на сайті простими фильтрациями, які, в кращому випадку закриваються канониклом, щоб не плодити дублі. Детальніше про проблеми з індексацією.

Але чи думали ви, що множення даних категорій створюють десятки тисяч цінних для нас пошукових запитів, наприклад — настінні газові котли Арістон 24 квт. І уявляєте скільки всього варіантів набирається при перемножении всіх категорій один з одним? Їх набирається багато разів більше, ніж звичайна фізична число категорій, а їх сумарна частотність і перспективний трафік часто перевищують вже наявний на сайті, т. к. трафік такого порядку є найменш конкурентним, т. к. майже ніхто не вміє його збирати.

Суть методики в перемножении різних варіантів фільтрації для максимального розширення семантичного охоплення, але тут не все так просто. По перше — далеко не факт, що у сайту фізично є всі необхідні формати фільтрів і в такому випадку нам потрібно буде використовувати пошук і кластеризацію семантики в кілька ітерацій, а ще, крім підготовки цих перетинів доведеться неабияк попрацювати над технічною частиною сайту, щоб він дозволяв ставити унікальні мета-теги і розміщувати тексти на сторінках фільтрації і пересічних фільтрації а ось це вже не можна реалізувати на платформах, озвучених на самому початку статті...

Так само варто зазначити, що ми можемо використовувати як найбільш явні зрізи так і складні перемноження фільтрів, що стає особливо актуально на тлі прийшов Палеха. Даний фактор тепер виходить на лідируючу позицію, нарівні з опрацюванням структури.

Перелінковка внутрішніх сторінок

Описані вище методики дозволять сайту збільшити свій трафік на порядок, якщо, звичайно, всі сторінки будуть проіндексовані, що при такому достатку цих сторінок стає серйозною проблемою, яка потребує вирішення. Найпростіший спосіб — впровадження наскрізного блоку з ротацією різних категорій сайту виду — можливо вас зацікавлять такі товари.

Ще одним потужним інструментом передачі ваги всередині сайту є модуль схожі товари, налаштований особливим чином. Він повинен линковать кільцем всі товари в рамках однієї категорії і 1 раз ставити посилання на будь-яку іншу категорію сайту. В результаті у нас повинно вийти багато маленьких кілець, кожне з яких пов'язане одиночної посиланням один з одним і замкнуто у велике кільце. Про даній схемі я ще поговорю більш докладно — поки можете позначити собі, що вона найбільш ефективна саме для інтернет магазинів, точніше для більшості магазинів, адже в SEO завжди бувають окремі випадки.

Комерційні фактори Яндекс

Чим детальніше я впроваджую КФ на клієнтських проектах, тим більше вони мені подобаються. Однозначно можу сказати, що саме комерційні фактори — найбільш прості у використанні і не вимагають великих матеріальних вкладень, а іноді і взагалі не вимагають, правда тут є дуже багато нюансів. Розбирати дану тему в цій статті детально не будемо, просто зазначу, що часто однією тільки налаштуванням комерційних чинників ранжирування можна вивести сайт на принципово інший рівень відвідуваності з Яндекс!

Висновок

У висновку хотілося б відзначити, що основа якісного просування магазину це саме його детальна настройка. Найбільш потужні прийоми неможливо впровадити, якщо ваш сайт зроблений на безкоштовній або умовно безкоштовній платформі, тому такі сайти я навіть не беру до просування. Чималі проблеми виникають так само і з самописними движками з цілком зрозумілих причин. Адже і в статті я згадав далеко не всі технічні аспекти трафікового просування магазинів...

Головна думка цієї статті — якщо ви ще тільки думаєте про створення магазину — в його розробку необхідно заздалегідь закласти опрацювання семантики і SEO структури — це дозволить стабільно і потужно нарощувати трафік і навіть вибитися в лідери ніші при виконанні певних умов (розмір товарної матриці і КФ).

Часто, серйозно змінити структуру вже існуючого сайту практично неможливо, точніше неможливо без серйозних втрат на лінії СЕО, тому опрацювання структури сайту ще на етапі його проектування — основа успішного просування надалі!

 

Особисто я роблю сео магазини на ShopScript — там весь цей функціонал впроваджується легко і просто.