К постам Опубликовано: 2016-12-04

Директ тупо жере гроші або «тато може»

Яндекс Директ як бездонна діра в яку скільки грошей не запхаєш все зжере і не подавиться!

Яндекс нас обдирає до нитки, а тепер ще і в SEO не дає спокійно просуватися, регулярно змінюючи свої алгоритми! Звичайно ж користувачам це не подобається, і скоро всі підуть в Гугл.

У цьому Яндекс сидять виродки, які не дають нормальному бізнесу розвиватися і тільки й думають про те як би збагатитися ще більше!

 

Ось таке от вступ. Занадто часто я чую подібні вислови. Але чи так це насправді? насправді контекстна реклама – один з найбільш ефективних інструментів для просування бізнесу в інтернеті, а проблема не в Директе, а у виконавцях і простоті.

 

Яйце чи курка, а може бути Гусак?

 

найсмішніше в усьому цьому – удавана простота. Взагалі через свій досвід я помітив, що основна проблема всього інтернет маркетингу саме у сприйнятті. SEO надумано складне – навколо нього безліч міфів і легенд, які новачки придумали самі собі і які їм заважають жити. В SEO багато-багато страшних фільтрів, які можу прийти у будь-який момент і це пов'язує власників сайту по руках і ногах від подальших дій.

 

Які посилання купити, яку щільність ключів використовувати в тексті, скільки символів повинен бути Title... І ще багато-багато подібних ділем на які у різних куточках мережі ви знайдете діаметрально протилежні відповіді і кому вірити?! Так, SEO безмірно складно... Або ми самі це придумали?

 

А ось Директ, а що Директ? Зареєструвався, написав оголошення та додав пару десятків ключів. Потім просто поповнив баланс і натиснув кнопку пуск. І що тут складного – навіть дурень впорається, чи не так?

 

А що якщо ви не праві, ви хоча б допускаєте цей варіант?

 

Що найцікавіше – багато з ким я спілкувався на цю тему свято впевнені в тому, що в Директ нічого крім описаного вище бути не може. Ну для них Директ і справді закінчився на цьому і крім як жерти гроші більше ні на що не здатний. А взагалі вся ця ситуація нагадує мені слоган з реклами — «Папа може«. Мовляв, все зроблю сам, а якщо не вийшло, то це не я винен, а Директ жере гроші.

Виходимо з тіні

Ну а насправді — правильно налаштувати Яндекс Директ під силу далеко не кожному. Тут я не буду глибоко копатися в технічних особливостях, просто підніму деякі тези:

 

  1. В ідеалі під 1 ключове слово повинно бути налаштовано 1 унікальне оголошення, заголовок якого має 1 в 1 відповідати ключовому слову. Це дозволяє опустити вартість кліка в 3-5 разів від базової. Якщо у вас 5 000 ключових слів, то під них повинно бути написано 5 000 оголошень. Так, це не так просто, але економія складе мінімум 300%.
  2. Ставки повинні змінюватися динамічно і постійно, а не поставив 1 раз ставку і забув — така політика призводить до витискування вашого оголошення в гарантію і тим самим систематичного зниження CTR і підвищення вартості кліків. Для контролю ставок існують спеціальні програмні комплекси під назвою бидеры (від слова ставка).
  3. Всі оголошення мають бути розбиті на безліч пов'язаних з налаштуванням груп. Зв'язок може бути по регіону, часу показу, теплоті лідів і т. д. Це критично необхідно для детального керування ставками.
  4. Заголовок можна і потрібно робити довше, ніж обмеження в 33 символу.
  5. Необхідно використовувати всі інструменти підвищення CTR, такі як швидкі посилання, візитка, уточнення, піддомени, favicon у вигляді стрілочки, різний час роботи і т. д. Все це в комплексі збільшує CTR більш ніж на 30%
  6. Необхідно постійно відстежувати конверсії через Метрику (вони там повинні бути як мінімум налаштовані) і піднімати ставки на найбільш конверсійні запити, поряд зі зниженням ставок менш конверсійних запитів. Цей процес нескінченний!
  7. Оголошення необхідно регулярно AB тестувати
  8. Необхідно тримати руку на пульсі і регулярно вивантажувати всі оголошення конкурентів — це не дозволить їм відірватися від вас далі, ніж на пів кроку
  9. Робота над конверсією сайту це так само нескінченний процес, в ідеалі у вас повинно бути багато лендингов під різні напрямки. Чому? Проста математика — конверсія лендинга мінімум у 4 рази вище конверсії найкрутішого сайту!
  10. Коли вам здається, що ви охопили всі можливі запити в Директ приходить година штучної семантики і холодних запитів. З ними розширення нескінченно!