К постам Опубликовано: 2016-12-23

Частотність запитів і конкурентність за ключовими фразами — докладно

На своєму блозі я всюди пишу про важливість низько-конкурентних запитів. Взагалі, ядро моєї методики це саме робота з ПК ключами. Не всі ще до цього дійшли, але час розставить все на свої місця, ви вже повірте ;) Так от — сьогодні мені хотілося б поговорити більш детально про частотності та конкурентності запитів, про безпосередній важливості вибору ПК запитів, про їх переваги та внести детальну класифікацію.

Примітний той факт, що в умах багатьох щільно залягли аксіоми виду — ВЧ запит повинен мати частотність більше 10 000. Блін, ну це ж маячня! ВЧ може мати частотність і 1000, а іноді і менше... Ось цих тарганів я сьогодні і постараюся витравити. Читайте далі.

Такі різні ключові фрази або класифікація частотності запитів

Кожен з вас чув про те, що існують запити з різною частотністю:

  • високочастотні або ВЧ
  • середньочастотні або СЧ
  • низькочастотні або СЧ

Зовсім коротко зупинимося на кожному з них.

Високочастотні (ВЧ)

У більшості своїй це однослівні запити, іноді все-таки двослівні і в дуже рідкісних випадках трехсловные запити. Від чого залежить? — тільки від тематики. Якщо ваша тематика — установка кондиціонерів, то для вас ВЧ запитам стануть кондиціонери. Якщо ж у вас тематика знищення комах (послуга), то для вас ВЧ запитом буде знищення комах, а якщо ваша тематика пошиття сидінь мотоциклів, то і ВЧ запит у вашому випадку трехсловный (хоча в цьому прикладі спірно, але не суть). А суть в тому, що частотність нерозривно пов'язана з вашою тематикою, якщо, звичайно, ми говоримо про цільовий трафік. Адже в останньому прикладі ми можемо взяти і запит сидіння ;) запит мотоцикли. І в кожному випадку жменька трафіку опиниться в тему) Ну або запит сидіння мотоцикла. Думаю, що ви зрозуміли хід моїх думок.

Частотність запиту завжди повинна бути співвіднесена з тематикою і високочастотник однієї тематики цілком собі може бути низкочастотники для іншого.

Тобто частотність самим безпосереднім чином з'єднана з тематикою сайту. Не можна сказати від якоїсь планки починаються високочастотники — у кожної тематики планка буде своя. І власник кожного сайту знає свій високочастотник. Тому особливо актуально вираз — «високочастотник в моїй тематиці«.

Загальноприйняте правило — ВЧ від 10 000 в переважній більшості випадків працює, але, як ви могли переконатися вище, не завжди!

З визначення ВЧ запиту можна йти далі за шкалою частотності...

Середньочастотні запити (СЧ)

Запити середньої частотності — ті запити, частотність яких, як правило, в 10 разів нижче частотності основних ключових фраз, про яких ми говорили пунктом вище. Іноді вони мають конструкцію виду ВЧ+слово, а іноді вони не мають з основним запитом взагалі нічого спільного (жаргонізми, наприклад).

Низькочастотні (НЧ)

Це всі інші запити, які не потрапили в групу ВЧ і СЧ.

Оцінюючи частотність запитів варто враховувати, що існує ще і фактор сезонності, який вносить чималу домішка і часто відводить вас від знаходження найбільш цікавих для просування ключових фраз.

Це ще не все

В seo середовищі прийнято так само виділяти запити нвч і сНЧ, тобто понад високочастотні і понад низькочастотні. Але дана класифікація швидше жаргонная і її ви не знайдете в широко відомих посібниках, хіба що в спілкуванні на форумах.

Окрема і найцікавіша група запитів, про яку так же практично немає ніякої інформації у вільних джерелах — випадкові запити. Чули про таких? Випадкові запити це питання пошуку, які з'являються одного разу й можуть більше ніколи не бути запитані. Як правило — це багатослівні запити, в яких користувач найбільш повно звернувся до пошуковика. У цих запитів є 3 характерні особливості:

  1. це найбільш явні з усіх груп запитів (тобто думка користувача повністю розкрита і немає ніяких сумнівів в тому що він хоче. Приміром, здогадайтеся, чого хоче вбивший запит кондиціонери)
  2. як правило по таким запитам видача пошукачів найменш якісна і ви просто не можете знайти відповідь на поставлене запитання
  3. такі запити становлять понад 60% трафіку, що генерується пошукачами

Особливу увагу тут слід звернути на 2 і 3 пункти. Так, це не друкарська помилка — велика частина трафіку будь-якої пошукової системи це саме випадкові запити, які ініціюються один раз і більше ніколи не повторитися. Смішно, але ті запити, за які всі б'ються один з одним і витрачають величезні бюджети складають меншу частину від загального СЕО трафіку :) як я вважаю, борг кожного власника сайту приручити такі запити, але про це поговоримо пізніше. Відмінною особливістю випадкових запитів є повна відсутність конкуренції, але тут є так само і непростий бар'єр — ви ніяк не можете заздалегідь підготувати сторінку (в плані оптимізації) до прийому таких запитів, тому що ви просто не можете знати, що це за запити, але ці труднощі можна вирішити і я надалі я розповім як.

Ще 1 цікавий вид запитів порожні запити, тобто запити з частотністю 0. В дану групу входять дуже цікаві і корисні миготливі ключові фрази. Хоча все це звучить досить складно, але знайти миготливі запити дуже просто навіть базовим інструментарієм Яндекс Wordstat, а вже кей колектор дозволяє цю процедуру повністю автоматизувати.

Впевнений, що 90% з вас, дорогі читачі, при підборі семантичного поля просто відрубує «нулі». Але це в корінь неправильно серед таких нулів може бути дуже багато миготливих запитів, які в минулому місяці не були показані, але раніше (і пізніше) можуть віддавати дуже гарну частотність, аж до РАХ. Відмінною особливістю миготливих запитів є саме низька конкуренція, т. до, як я говорив вище, більшість оптимізаторів і власників сайтів просто відрубує їх на самому ранньому етапі формування семантичного ядра. А адже знайти такі запити до смішного просто — необхідно при аналізі частотності у кей колектор натиснути на одну кнопку:

 

Знаходимо миготливі запити

Отже, підіб'ємо підсумок першої глави, розподіливши запити на групи по частотності:

  1. ВЧ
  2. СЧ
  3. НЧ
  4. Випадкові
  5. Миготливі

Але частотність запитів це тільки початок, вершина айсберга... Прийшов час поговорити про самому головному — конкуренція ключових слів.

Конкуренція за запитами — введення

Що таке, по суті своїй, конкурентність запиту — ви не замислювалися? Число сайтів-конкурентів, які за нього просуваються або їх посилальні бюджетів, а може бути Директ або кількість сторінок в індексі пошуковиків, як деякі вважають? ні, Ні і ще раз ні!

Основа основ — це якість видачі. Малоконкурентный запит, такий запит за яким у пошукачем в базі не досить якісних сайтів. Запит високої конкуренції це такий запит, де сайтів, які відповідають цьому запиту набагато більше, ніж вакантних місць в ТОП. І тут починаються танці з бубнами — щоб з сотні сайтів пошуковик вибрав саме наш треба звалювати чимало бабла в розвиток сайту, посилальну і соціальну складові і т. д. В цьому ключі, на жаль, і звикли працювати більшість продвигаторов... А що на виході? Бюджетів на сео йдуть, позицій по потрібних запитах немає і немає, а бюджети знову йдуть. Проходить місяць, 2-3-4-5, рік, а картина не змінюється! Знайоме таке? А на питання — коли чекати клієнтів ви почуєте щось на кшталт — треба ще пару місяців почекати і тоді... Так нічого тоді не буде!

А ключі адже хороші, красиві і звучать. І адже якщо вони будуть в ТОП, то до вас прийдуть ті самі довгоочікувані клієнти. Але не все так плачевно і іноді ТОП все-таки трапляється, але я б виділив слово іноді. Ось вам класичне просування.

 

Але ж все може бути в корінь інакше. Що таке запит з низькою конкуренцією? Це такий запит, по якому є вакантні місця в ТОП видачі. Блін Яндекс сам буде радий поставити ваш сайт в ТОП, якщо він не сумне говно (ваш сайт). І конкуренція з частотністю не мають ніякого зв'язку. Дуже часто запит з низькою конкуренцією має неймовірну частотність і навпаки. Тут вже не стоїть питання про те вийдуть запити в ТОП чи ні. Сайт необхідно довести до хорошого технічного стану, налаштувати КФ Яндекс (скоро буде стаття на цю тему), підготувати правильні статті (скоро буде стаття на цю тему), закупити посилань і запити вийдуть в ТОП, однозначно вийдуть, тут і говорити нема про що.

Але і це ще не все...

Існують так само запити з наднизькою конкуренцією.

Отже, ось що ми маємо — не залежно від частотності, запити слід розділити за рівнем конкурентності на наступні групи:

  • Низкоконккурентные — НК
  • Запити з середньою конкурентністю — СК
  • Запити з високою конкурентністю — ВК
  • Запити без конкуренції — рнк
  • Запити надвисокої конкуренцією — сВК

Давайте зупинимося на кожній групі трохи більш докладно:

Запити надвисокої конкуренції

Як правило це найбільш комерційні запити, що містять в собі явний заклик до дії, наприклад iphone купити. Іноді це запити — лідери, без дії, наприклад — просування сайтів, а іноді це однослівні запити виду кондиціонери.

Відмітна риса запитів надвисокої конкуренції — величезні ставки на кліки в Директ, тотальна присутність в ТОП пошукової видачі морд (головних сторінок сайтів) і шалені бюджети на просування, але найголовніше — профіцит якісних документів, гідних бути в ТОП пошукової системи. Як правило всі такі запити зосереджені в регіоні Москва. Сам Яндекс знає всі запити сВК і саме на них обкатує нові алгоритми. Це найбільш цікаві в комерційному плані запити і саме навколо них і йде боротьба, постійно тестуються нові пошукові алгоритми з метою мінімізувати вплив SEO оптимізації і якомога більше заробити на контексті (Яндексу заробити).

За ці запити не має ні найменшого сенсу битися власникам простих сайтів і начебто все логічно, але далеко не кожен це розуміє, зливаючи бюджетів у трубу і не отримуючи від такого просування якого-небудь ефекту.

Запити високої конкуренції

У цю групу переважно входять класичні ВЧ запити без явної комерційної спрямованості, наприклад — SEO. Ситуація практично аналогічна з минулого групою, хіба що ставки в Директ тут вже не так великі, але і ці запити в першу чергу торкаються зміни в пошукових алгоритмах. Якісних документів, що повністю відповідають на поставлений запит все ще профіцит! Просування по таким запитам іноді й справді виправдано, але лише в тому випадку, якщо у вас і так вже багато трафіку і замовлень, але цей шлях все-таки далека від ідеалу, тому що собівартість 1 клієнта тут залишається високою, а саме просування досить хитке і важко спрогнозувати завтрашній положення сайту.

Запити середньої конкуренції

Запити середньої конкуренції ні чим особливим не примітні. Видача ТОП 10 вже містить внутрішні сторінки сайтів, кліки по Директ вже мають адекватні значення. Якість видачі вже помітно слабкіше. Дана група запитів зовсім непогана для просування, але все-таки я не вважаю доцільним просування по СК запитам, оскільки різниця в якості трафіку між запитами СК і ПК незначна, а вартість ліда все-таки залишається високою. А адже основа сео — привести клієнтів і чим дешевше кожен з них, тим ефективніше сео в кінцевому рахунку.

Запити низької конкуренції

Це моя улюблена група запитів, яка дозволяє отримувати якісний цільовий трафік швидко і недорого. Серед запитів ПК як правило знаходяться середньо-і низькочастотні запити, за рідкісним винятком тут можна зустріти навіть високочастотники. Просування по даній групі запитів завжди передбачувано і мінімально залежить від змін пошукових алгоритмів. Основа моїх тарифів саме такі запити, але це ще не все, адже існує ще одна, найбільш цікава з точки зору пошукового просування група запитів.

Запити наднизької конкуренції

рнк запити це святий Грааль SEO. Це особлива каста запитів, яким для виходу в ТОП не треба взагалі нічого, крім разового згадки на сторінці. Причому це не обов'язково має бути правильна стаття — досить просто вписати в неї ключ 1 раз і вжити його в Title сторінки. І повинен сказати, що такі запити є в будь-якій тематиці і в пластикових вікнах і в кондиціонерах — взагалі скрізь. Головна трудність знайти ці самі рнк запити. Якщо методика відпрацьована, то в будь-якій тематиці їх можна знайти сотні і навіть тисячі, а потім на їх основі скласти контент план, розбивши їх на групи.

В результаті ми отримуємо план з розміщення сотень статей, які опинившись на вашому сайті через 3-4 місяці самі по собі опиняться в ТОП і принесуть дуже багато трафіку. Виглядає це приблизно так:

 

Просування по сверхнизкоконкурентным запитам

На скріншоті вище ми бачимо зростання трафіку в 5 разів за період 3 місяці!

 

просування по запитам низької конкуренції

На скріншоті вище ми бачимо зростання трафіку в 4 рази за період 5 місяців!

 

Детально методику знаходження таких ключів зараз я описувати не буду, але можу лише дати вам напрямки для подальших роздумів. Основа тут це та сама частотність, а точніше нулі, адже нулі по суті своїй нулями не є або не були раніше ;) Крім нулів ми можемо у самого Яндекса запитати про таких запитах (але це вже буде дике палево...). Хто в темі мене зрозуміє!

На самому початку цієї статті я писав, що більшість обходить стороною миготливі запити, а про випадкових запитах взагалі багато хто навіть і не чули. Робота з даною групою дозволяє наростити якісний трафік сайту при мінімально можливих вкладеннях! Саме таким і має бути ефективне сео! І саме такі запити я допомагаю знайти своїм клієнтам, готуючи контент план по рнк запитам.