К постам Опубликовано: 2016-11-22

Аналіз семантики. Формування звіту за обсягом ядра для кожної сторінки сайту

Однією з seo-метрик якості оптимізації сайту є обсяг ключових фраз, за якими відвідувачі заходять на сайт кожен місяць. По-хорошому, цей показник (разом з "позиціями" або "трафіком") повинен зростати, і його корисно відстежувати. Відстеження цієї метрики для всього сайту дасть загальне уявлення про зростання популярності сайту і як його текстового вмісту, але якщо ділити дані по сторінках, то картину з оптимізацією можна бачити більш об'єктивною, шукати сильні лендінгем, оптимізувати слабкі, вишукувати тренди і так далі.

Стандартні інструменти аналітики, такі як Google Analytics, Яндекс.Метрика, не дозволяють отримати описаний вище звіт в 2 кличу. У метриці можна дивитися дані лише для одного лендинга, задаючи в конструкторі звітів фільтр по цільовій сторінці. У аналитиксе теж не вистачає такого параметра, як кількість різних ключових фраз і особливо якщо ми хочемо його отримати для сторінок входу. У зв'язку з цим, нижче описана методика, як отримати звіт по ключових фразах лендингов, використовуючи Google Analytics і зведені таблиці в Open Office/microsoft Excel.

Як сформувати SEO-звіт за семантикою лендiнгiв

1. У Google Analytics вибираємо звіт по ключових фразах (Меню "Джерела трафіку" – "Ключові слова" – "Безкоштовний").

2. Вибираємо додатковий параметр "Сторінки", щоб дивитися дані для групи "ключ-сторінка".

3. Вибираємо інтересуемий період часу (місяць, 3 місяці або рік, залежно від наявного обсягу даних і сезонності тематики).

4. У розширеному фільтрі виключаємо ключові фрази, що містять назву бренду (сайту), а також "not set" і "not provided".

5. Експортуємо за 5000 результатів, групуємо їх в одній електронній таблиці.

6. Створюємо зведену таблицю, яка і буде представляти із себе необхідний звіт.

Докладно весь процес можна подивитися на цьому відео.

Приклад звіту по блогу devaka.ru (найсильніші в плані семантики сторінки):

Сторінки seo-блогу devaka.ru, отримують пошуковий трафік по максимально можливій кількості різних ключових фраз

А ось приклад слабких лендингов, які за рік отримували трафік лише по 2 різних фразах:

Сторінки і теми статей, які втратили свою актуальність або використовують семантику низької якості

Тут вже можна робити подальші висновки і проводити при необхідності додатковий аналіз.

Зауваження:

— Для сайтів з невеликою кількістю трафіку наявність not provided може сильно спотворювати картину. Але в цілому, звіт також буде корисний, головне не сприймати отримані дані як абсолютні, а використовувати їх лише для порівняння за період, або між лендингами.

— Обов'язково необхідно відфільтрувати бренд-запити, так як для сильних брендів картина буде спотворена. Наприклад, якщо айфони в українському регіоні частіше шукають в магазині "Цитрус", то це не зовсім заслуга якості семантики на сайті цитруса, а скоріше сукупністю використання різних маркетинг-прийомів, і це теж корисно відстежувати, але не в ракурсі SEO. Загалом, бренд-слова потрібно виключати.

— Корисно проводити описаний вище аналіз семантики для різних періодів часу і для різних пошукових систем, щоб бачити тенденції або швидше знаходити джерела проблем.