К постам Опубликовано: 2016-12-04

3 найчастіших критичних помилки на сайті

Через мене проходить чимало сайтів і у кожного з них свої проблеми, кожен сайт унікальний, рівно як і кожен розробник систематично допускає притаманні саме йому помилки. Але є кілька проблем, які я зустрічаю на сайтах найчастіше і виправлення яких приносить свої плоди в 100% випадків без винятку.

Помилка 1 — переоптімізація

Ще з давніх часів пішла убога сео схема — оптимізатор бере набір ключів і розподіляє його по кільком основним, найбільш трастовим сторінках сайту, як правило головна і 3-10 основних розділів. У підсумку виходить, що на кожну сторінку доводиться 10-30 ключів, але біда не в цьому... Головна біда в тому, що всі ці ключі намагаються насильно запхати на бідну сторінку, в результаті чого вона стає м'яко кажучи переоптимизирована. Ключі знаходяться скрізь де можна, в тайтлі, в кейвордс, дескріпшн, в тегах H1-3 в Alt картинок і т. д. і т. п.

Думаю, що ви не раз бачили тайтли виду:

Купити газонокосарку в Москві | ціна газонокосарок | газонокосарки недорого | інтернет магазин газонокосарок бла-бла-бла

Блін, ну це ж маячня! За такі тайтли сайти і потрапляють під фільтр. А якщо не потрапляють, значить у сайту пристойний запас міцності і досить привести сторінки в порядок, як позиції попруть вгору, вгору і тільки вгору.

 

Давно минув час текстового спаму. Тайтл повинен бути повністю орієнтованим на відвідувачів, ніякого перерахування ключів. Я б вам радив тримати його у діапазоні 100 — 120 символів (згадуємо качку про 60-70 символів і посміхаємося) і повністю уникнути символів, разбивающих пасажі, виду крапки і коми. Але так само уникайте і вертикальної риси, т. к. в очах Яндекс вона вже давно стала показником спаму. Адекватні роздільники тире і двокрапка. І не треба ставити крапку в кінці тайтла — це зайве!

Про кейвордс просто можна забути — це рудимент, будь-хто його заповнює — студент.

Дескріпшн — робимо так само человекопонятным і намагаємося в ньому використовувати ті ключі, які не влізли в тайтл, але ні як не повторювати ті ж самі.

H1 — аналогічно, але не варто робити його довгим — до 100 символів, інакше він стає нечитабельним і переходить у розділ текстового спаму.

H2-3 абсолютно аналогічно.

Про виділення ключів жирним і курсивом забуваємо назавжди, як про страшний сон. Виділяти стоїть саме значимі за змістом блоки тексту і зовсім не обов'язково, щоб тут були ключі.

 

Резонне питання — як запхнути на сторінку безліч ключів? Та ніяк — просто не треба цього робити і все — така схема давно здохла! Якщо вже зовсім не під силу — можете використовувати величезні онучі — поки це працює в Яндекс, поки....

Помилка 2 — порожні розділи

Ой, як часто я бачу цю помилку на клієнтських сайтах. Чому у вас немає текстів на основних розділах? — ну їх же ніхто не читає — чоловік перейшов на розділ і вибирає потрібний йому товар.

Блін, а адже і правда — на кой чорт тексти розділах?!

Але пошуковики все-таки ще не готові стримати свою обіцянку виду «ми намагаємося надати документи, які найбільш повно відповідають на його пошуковий запит». Вони роботи, які нехай і стають все досконалішими з кожним роком, але все-таки роботи, а тексти це їхня їжа. Немає текстів — немає і пошуковців! Так що якщо на вашому сайті немає текстів він буде не дуже цікавий Яндексу і Гуглу, хоча бувають і окремі випадки, коли у сайту сильно прокачано один з напрямків, наприклад соціальні мережі, але ми все-таки говоримо про звичайному, середньостатистичному сайті.

Помилка 3 — перший екран

О, так — це помилка ТОП 1 (навіть червоним виділив). У 99% сайтів, які я бачу перший екран схожий на головоломку! А ну-ка, здогадайся хлопець куди ти потрапив ;)

Ні, серйозно — нафіга так городити. Особливо улыбают величезні слайдери на весь екран, які пропонують акції. Вбив я , значить, пошук запит — замовити друк, відкриваю один із сайтів і бачу на весь екран величезний слайд з написом:

Замов комплект гумкою і отримай ручку в подарунок

Блін, які .... ластики я за печаткою прийшов!

Взагалі, мій вам рада — приберіть зі своїх сайтів слайдери на першому екрані. Але ні — мені часто відповідають, що на цьому слайдері розташована цікава користувачам інформація... Так. Першим ділом, потрапивши на сайт відвідувач повинен зрозуміти де він знаходиться і чи відповідає даний сайт його запитом, тому на першому екрані обов'язково повинен бути присутній величезний заголовок. Якщо ж людина розуміє, що потрапив за адресою, то в наступну чергу його цікавить вартість товару, тому поруч повинна бути велика ціна. Далі відвідувач хоче побачити телефон сайту і час роботи, яка повинна завжди знаходитися під номером телефону і так же відображати вихідні. Після цього людина хоче зрозуміти — чи працює сайт в тому місті, звідки був здійснений запит, тому в шапці сайту необхідно відобразити основні регіони роботи. Ось що повинно бути на першому екрані, але ніяк не огроменный слайдер! Не вірите мені?

А чому тоді раптом і Яндекс і Гугл в один голос анонсували фільтр за прокрутку? Хто не в курсі — всі сайти, велика частина відвідувачів яких відразу ж після потрапляння на сайт виробляє скролинг (колесом прокручування миші) будуть знижуватися у видачі.

Так що давайте, будь ласка, дійсно важливу користувачеві інформацію на першому екрані вашого сайту і буде вам зростання відвідуваності та поліпшення ПФ!